کد خبر : 61051
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399- 06: 11

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

«سردار سلیمانی» همه مردم را فرزند انقلاب و ایران می‌دانست

«سردار سلیمانی» همه مردم را فرزند انقلاب و ایران می‌دانست

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: سردار سلیمانی همه مردم از هر قشری را فرزند این انقلاب و کشور می‌دانست.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی، اظهار داشت: سردار سلیمانی به‌واسطه تجارب ارزنده خود در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در نیروی قدس بسیاری از توطئه‌های شوم دشمنان در جبهه مقاومت، منطقه و حتی توطئه‌های ایران را بارها خنثی کرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: ایشان با بینش بسیار زیاد سیاسی، روح عمیق و انقلابی خود تمامی محورهای مقاومت از لشکر فاطمیون گرفته تا زینبیون را با خود همراه و مانع از پیشروی داعش به داخل خاک ایران شد.

فرخی تصریح کرد: رابطه میان مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی یک‌ رابطه دو طرفه قلبی و پر از عشق بوده و اشک‌های مقام معظم‌ رهبری در مراسم نماز بر روی جنازه این شهید و امیدواری به شفاعت سردار سلیمانی برای مومنان گواه این رابطه عمیق قلبی است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان داشت: همچنین وصیت‌نامه سردار دل‌ها خطاب به جوانان که فرمود مقام معظم رهبری را عزیز جان خود دانسته و او را همراهی کنید زیرا او را مظلوم‌ و تنها می‌بینم نشان‌دهنده عمق رابطه میان سردار سلیمانی و مقام معظم رهبری است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب شهادت سردار سلیمانی را یک حادثه تاریخی خوانده و ایشان را قهرمان ملی ایرانیان و قهرمان امت اسلامی دانستند و افزودند علت آن که شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران شد و قشرهای مختلف مردم حتی آنهایی که تصور نمی‌رفت او را تکریم و به او ابراز احساسات کردند، این بود که شهید سلیمانی تبلور ارزش‌های فرهنگی ایران و ایرانی بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان اعلام کرد: رهبر انقلاب اسلامی«شجاعت و مقاومت» را از جمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی برشمردند و گفتند شجاعت و روحیه مقاومت از خصلت‌های ایرانی و زبونی و انفعال ضد روحیه ملی است، بنابراین آن‌هایی که ادعای ملیت می‌کنند اما زبونی نشان می‌دهند، دچار تناقض هستند.

نماینده معین مردم آستانه اشرفیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای«درایت، تیزهوشی، فداکاری و نوع‌دوستی» را از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی دانسته و خاطرنشان کردند: آن شهید والامقام همچنین اهل معنویت، اخلاص و آخرت بود و هیچ‌گاه اهل تظاهر نبود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مجموعه این خصلت‌ها و روحیات ایرانی را که در شهید سلیمانی تبلور یافته بود و آنها را در کشورهای منطقه به‌صورت عملی به نمایش گذاشت، زمینه‌ساز تبدیل شدن آن شهید به قهرمان ملت ایران دانستند.

وی با اشاره به منویات رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی را قهرمان امت اسلامی دانسته و فرمودند تلاش‌ها، روحیات و شهادت آن عزیز«اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام» است و در هر نقطه جهان اسلام که بنای مقاومت در مقابل استکبار وجود داشته باشد، اسم رمز شان «شهید سلیمانی» است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در سخنانشان به این موضوع تاکید کردند که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نرم افزار مقاومت و الگوی مبارزه را در میان ملت‌های اسلامی رایج کرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی، هم در زمان حیات و هم با شهادت خود استکبار را شکست داد، افزودند: رئیس‌جمهور آمریکا گفت ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کردیم اما چیزی به دست نیاوردیم و در نهایت هم مجبور شد در تاریکی شب و برای چند ساعت به یک پایگاه نظامی برود.

نماینده معین مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند همه دنیا اذعان دارند که آمریکا به اهداف خود در سوریه و به‌ویژه در عراق نرسیده است و قهرمان این کار بزرگ، سردار سلیمانی است که در زمان حیات او انجام شد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس عنوان داشت: هرگاه انسان از مدار فردیت خودش خارج و سعه وجودی او آنقدر گسترش پیدا کند که بر نفوس انسان‌ها تأثیری قابل توجه در مسیر کمال بگذارد او در واقع به یک مکتب تبدیل شده است.

وی افزود: به این دلیل نبوغ نظامی، روحیه سلحشوری، روحیه شهادت طلبی، اخلاص، ارادت به تمسک‌ به اهل بیت، ولایتمداری، تعبد و معنویت، فرامرزی بودن، دیپلمات برجسته بودن، سختکوشی، نظم و دقت در امور و بنده‌ای خالص بودن شهید سلیمانی را به یک مکتب ارزشمند الهی و حتی جهانی تبدیل کرده است.

نماینده معین مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی مردم انقلابی ایران درخواست انتقام سخت از آمریکا را به واسطه این جنایت داشتند که بلافاصله بعد از شهادت ایشان دلاورمردان سپاه پاسداران پایگاه هوایی ارتش امریکا در عین‌الاسد را مورد حمله موشکی قرار داده و اولین سیلی محکم‌ را به آمریکا وارد آوردند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲ سیلی محکم دیگر به آمریکا زده شد یکی توسط ملت ایران با تشییع باشکوه شهید سلیمانی و دیگری شکست نرم افزاری آمریکا در منطقه که اکنون نیز در حال انجام شدن است زیرا دیگر کشورهای منطقه نیز در راستای اهداف استکبار حرکت نکردند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: آخرین سیلی هم خروج آمریکا از منطقه است ولی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سیلی سخت با انتقامی سخت تفاوت دارد و قطعا انتقام شهادت سردار سلیمانی در بهترین زمان و مکان انجام می شود‌.

فرخی میکال تصریح کرد: سردار سلیمانی تحصیل‌کرده دانشگاه دفاع مقدس و دفاع از حرم بوده و عشق، عرفان، سلوک و معرفت ایشان و همچنین خدایی بودن این شهید گرانقدر باعث شد ایشان عزیز دل خدا و ملت شود زیرا سردار سلیمانی تمامی مردم از هر قشری را فرزند انقلاب و این کشور می دانست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری که با مردم قم داشتند با اشاره به شهادت سردار پرافتخار اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی، آن شهید عزیز را رفیقی خوب، بزرگوار و شجاع خواندند که با خوش‌بختی به ملکوت اعلی پیوست.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب در تبیین خصایص سپهبد شهید سلیمانی، «شجاعت» و «تدبیر» را دو ویژگی برجسته او برشمردند و یادآوری کردند برخی شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم را برای به‌کار بردن شجاعت ندارند و برخی اهل تدبیرند اما اهل اقدام و عمل نیستند و شجاعت کار را ندارند.

نماینده معین مردم آستانه اشرفیه در مجلس افزود: حاج قاسم از دفاع مقدس تا پایان عمر با شجاعت به دل خطر می‌رفت اما در عین حال با تدبیر و فکر و منطق عمل می‌کرد و نه‌ تنها در میدان نظامی بلکه در میدان سیاست هم شجاعت و تدبیر توأمان داشت و سخنانش قانع‌کننده، منطقی و تأثیرگذار بود.

وی گفت: در این راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند بنده این واقعیت را بارها به دوستان فعال در عرصه سیاسی گفته‌ام لذا مثلث شخصیت سردار سلیمانی دینداری در مسیر اخلاق محوری، سیاستمداری با شاخص‌های مدیر مدبر بودن و هدایت درست در حوزه‌های مختلف سیاسی و نظامی‌گری با شاخص‌های معنوی رسیدن به مقصد مطلوب در واقع اهداف نظامی بود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار