کد خبر : 36462
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اردیبهشت 1398- 39: 18

استاندار گیلان:

سرمایه‌گذاران در سواحل ملزم به رعایت ضوابط محیط‌ زیستی هستند

سرمایه‌گذاران در سواحل ملزم به رعایت ضوابط محیط‌ زیستی هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین نگرانی در ساماندهی سواحل، تخریب محیط زیست است گفت: جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست، استفاده از خانه‌های پیش ساخته و یا کلبه با نمای صرفا چوبی و طبیعی الزامی است و سرمایه گذاران باید تحت ضوابط تعیین شده در سواحل فعالیت کنند و مسائل زیست محیطی رعایت کنند.

به گزارش گیلانستان مصطفی سالاری در جلسه مجمع مشترک توسعه اقتصادی استان با موضوع ساماندهی سواحل و احداث و بهره‌برداری از شناگاه‌های استان که با حضور مسئولین دستگاه‌های قضایی، نظارتی و اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت برگزاری چنین جلسات و استفاده از این شیوه نامه برای ساماندهی، بهسازی و بهره‌برداری درآمدزا و اشتغال‌زا از سواحل و شناگاهای استان است.

وی افزود: عده‌ای تنها دولت را متولی رسیدگی به امور سواحل می دانند و با همین نگاه و جلوگیری از ورود بخش خصوصی، زمینه ساماندهی سواحل و احداث و بهره‌برداری از شناگاه‌ها فراهم نشده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین نگرانی ما در ساماندهی سواحل، تخریب محیط زیست است اظهار کرد: جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست، استفاده از خانه‌های پیش ساخته و یا کلبه با نمای صرفا چوبی و طبیعی الزامی است و سرمایه گذاران می بایست تحت ضوابط تعیین شده در سواحل فعالیت کنند و مسائل زیست محیطی رعایت کنند.

استاندار گیلان لزوم برخورداری از بخش خصوصی در این رابطه خبر داد و افزود: بایستی از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی بخواهیم که تحت ضوابط تعیین شده به ساماندهی سواحل و بهره‌برداری از شناگاه‌ها بپردازند؛ به هیچ عنوان اجازه نقل و انتقال مالکیت در خصوص اراضی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اعمال یک سقف زمانی مشخص برای هر فرد در رابطه با استفاده از شناگاه‌ها خاطرنشان کرد: در صورت ورود اشخاص و بخش خصوصی، هر شناگاه بایستی برای یک مدت معین در اختیار یک فرد باشد تا تملک مالکیتی برای کسی به وجود نیاید.

سالاری به بهره‌گیری ارزان، همگانی، سالم و سازگار با محیط زیست در این امر بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: استفاده از سرمایه‌گذاران بومی و استانی در اولویت قرار دارد؛ برای ساماندهی سواحل نیاز به استفاده از سرمایه‌های کلان نیست و هر فرد با یک سرمایه معقول می‌تواند وارد این کار شود.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار