کد خبر : 62577
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399- 39: 17

با حضور جانشین مرزبانی گیلان؛

سرپرست جدید هنگ مرزی آستارا معرفی شد

سرپرست جدید هنگ مرزی آستارا معرفی شد

«هادی قاسمی» در مراسمی با حضور جانشین فرمانده مرزبانی گیلان و مسئولان شهرستان آستارا به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی این شهرستان معرفی شد.

به گزارش گیلانستان، آئین تکریم و معارفه فرمانده هنگ مرزی آستارا صبح یکشنبه با حضور سرهنگ ستاد «علی ندرخانی» جانشین فرمانده مرزبانی استان گیلان برگزار و از تلاش‌های پنج ساله سرهنگ «نوذر مرادی» فرمانده سابق هنگ مرزی آستارا تجلیل و سرهنگ «هادی قاسمی» به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی این شهرستان معرفی شد.

امنیت کشور مرهون تلاش مرزبانان است

امام جمعه آستارا در این مراسم تأکید کرد: امنیتی که امروز در سطح استان گیلان و این شهرستان مرزی مشاهده می‌شود به واسطه تلاش شبانه روزی مأموران فداکار انتظامی و مرزبانی این استان است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، اظهار کرد: پرسنل خدوم نیروی انتظامی و مرزبانی در تأمین امنیت اجتماعی، امنیت مرزی، جاده‌ها، مبارزه با جرایم و مفاسد اجتماعی، قاچاق و مواد مخدر تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، نیروهای مرزبانی در بالاترین آمادگی برای حفظ و حراست از مرزهای کشور قرار دارند، افزود: در حوزه مرزبانی مأموران جان بر کف این نیرو تلاش می‌کنند تا با یک دیده بانی مناسب از ارزش‌ها، اصول دینی و اعتقادی کشور دفاع کنند و اجازه فرصت طلبی به عوامل دشمن را ندهند.

امام جمعه آستارا با تاکید بر ارزش و مقام مرزبان و مرز داری در دین اسلام، گفت: مرزنشینان در حقیقت مرزبانان واقعی کشور به حساب می آیند و این افتخار و نعمت بزرگی است که پاسداری از مرزهای کشور به مرزبانان و مرزنشینان تعلق گرفته است.

حافظ نیا با بیان اینکه اقتدار سرلوحه فعالیت‌های نیروهای مسلح به ویژه مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: نیروهای مرزبانی در بالاترین آمادگی برای حفظ و حراست از مرزهای آبی و خاکی کشور هستند.

وی کار در مرز و مرزبانی را سخت و دارای اجر معنوی بالا دانست و تاکید کرد: مرزبانان کشور در هر نقطه مرزی حتی دورترین نقاط باید بدانند که مردم و مسئولان خدمات و تلاش‌های آنها را فراموش نمی‌کند.

مرزهای گیلان امن ترین مرزهای کشور است

فرماندار آستارا نیز در این مراسم با بیان اینکه با تعامل خوب مرزبانان و مرزنشینان، استان گیلان با ثبات ترین و امن ترین استان مرزی کشور است، اظهار کرد: برای کنترل و تأمین امنیت مرزی، مرزبانان کشور به خصوص در استان گیلان زحمات زیادی می کشند و در سایه تلاش آنها، مرزهای کشورمان در شمال استان گیلان، جز سرحدات امن محسوب می‌شود.

عباس صابر با اشاره به اینکه در موضوع تأمین امنیت به خصوص در مرزها با هدف جلوگیری از پدیده شوم قاچاق، باید اقدامات پیشگیرانه در اولویت باشد، افزود: حساسیت ویژه ای بر روی نقاط مرزی داریم و با جان و دل از همه مناطق مرزی کشور خود دفاع می‌کنیم.

فرماندار آستارا امنیت را بستر ساز توسعه و عمران دانست و تاکید کرد: دولت و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در موضوع حفظ و برقراری امنیت در همه نقاط مرزی کشور جدیت کامل دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار