کد خبر : 26715
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

سریال تکراری قطعی برق شهروندان رشتی چه در سرما و چه گرما!/ وقتی مدیر شرکت برق گیلان مسئولیت‌پذیر نیست

سریال تکراری قطعی برق شهروندان رشتی چه در سرما و چه گرما!/ وقتی مدیر شرکت برق گیلان مسئولیت‌پذیر نیست

خاموشی بالای پنج‌ساعته برق در ساعات اوج گرمای هوا موضوعی است که حتی تصور آن نیز عذاب‌آور بوده و متأسفانه طی چند روز اخیر این کار در برخی از محلات رشت همه‌روزه در حال انجام است.

به گزارش گیلانستان، باگذشت چند روز از شروع اولین ماه فصل تابستان و افزایش دمای هوا، خاموشی مکرر و چندساعته برق در برخی از محلات حاشیه‌ای رشت ازجمله حمیدیان، حافظ آباد، چمارسرا و غیره موجب کلافگی و گلایه مشترکین برق رشت شده است.

خاموشی بالای پنج‌ساعته برق در ساعات اوج گرمای هوا موضوعی است که حتی تصور آن نیز عذاب‌آور بوده و متأسفانه طی چند روز اخیر این کار در برخی از محلات رشت همه‌روزه در حال انجام است.

پوسیدگی شبکه توزیع برق، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیره بهانه‌هایی است که طی چند سال اخیر بالأخص سال گذشته نیز به‌عنوان بهانه‌ای برای خاموشی‌های چندساعته برق در برخی از محلات رشت توسط شرکت توزیع برق گیلان اعلام‌شده است.

*مدیر شرکت توزیع برق گیلان مسئولیت‌پذیر نیست
یکی از شهروندان رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با انتقاد از خاموشی‌های چندساعته برق در محله حافظ آباد رشت اظهار کرد: شرکت برق گیلان طی چند سال اخیر در فصل گرما به‌طور مداوم نسبت به خاموشی برق اقدام می‌کند و این نشان‌دهنده عدم مسئولیت‌پذیری مدیر شرکت برق گیلان است.

ملیحه شفاهی با بیان اینکه تحمل گرمای هوا در ساعات ظهر فصل تابستان بسیار سخت و طاقت‌فرسا است گفت: طی چند روز اخیر به‌طور مداوم برق محله حافظ آباد حوالی ساعت دو بعدازظهر قطع‌شده و پس از ساعت‌ها انتظار و تحمل گرما حدود ساعت ۱۸ عصر متصل شده است.

وی با تأکید بر اینکه کهولت سن و بیماری تحمل گرمای هوا را برایم مشکل کرده است افزود: اگر به‌واسطه گرمای هوا قرار است خاموشی برق در محلات رشت انجام شود باید برای همه مناطق رشت این اقدام به‌طور چرخشی انجام‌شده و فقط مختص محله حافظ آباد و عینک نباشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان درباره قطعی برق برخی از مشترکان در حاشیه شهر رشت ازجمله حمیدیان، حافظ آباد، جماران، معلولین و غیره اظهار کرد: این محلات جزو منطقه چهار شهر رشت بوده و ضعف برق‌ مربوط در این محدوده از رشت به‌واسطه انجام ساخت‌وسازهای غیررسمی است.

جمشید طالبی با اشاره به اینکه در سال گذشته به همه مشترکین در حاشیه شهر برق‌رسانی شده افزود: حدود پنج هزار خانوار در سال گذشته به مشترکین برق رشت اضافه‌شده و این در حالی است که زیرساخت‌های شهری برایشان فراهم نیست.

وی با بیان اینکه شرکت برق مشترکین خود را رها نکرده و ملزم به ارائه خدمات است گفت: افزایش مصرف برق در مناطق حاشیه‌ای شهر موجب شده تا در این مناطق برق به دلایل فنی از مدار خارج و خدمات‌رسانی به آن‌ها با تأخیر انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با تأکید بر اینکه تاکنون در این مناطق قطعی برق نوبتی نداشته‌ایم بیان کرد: شرکت برق گیلان ملزم به تأمین برق مشترکان بوده و در حال حاضر ۱۰ تیم امدادی از شهرستان‌های هم‌جوار برای تسریع در امدادرسانی برق مشغول فعالیت هستند.

به گزارش فارس مسئله پوسیدگی و ساخت‌وسازهای غیررسمی موضوعی است که بارها بابت مباحث مختلف در رشت مطرح‌شده و موضوعی تازه و غیرقابل‌پیش‌بینی نبوده و حال با این وضعیت و گلایه و تجمع برخی از شهروندان در مقابل ادارات توزیع برق رشت انتظار می‌رود مدیر شرکت توزیع برق گیلان با تلاشی مضاعف در راستای جذب اعتبارات ملی و رفع این مشکل اقدام کرده تا برای خاموشی‌های سال‌های آینده بازهم پوسیدگی شبکه‌های برق و ساخت‌وسازهای غیررسمی را به‌عنوان توجیهی برای کم‌کاری‌های انجام‌شده در این حوزه اعلام نکند.

هرچند که نباید از نقش نمایندگان گیلان در جذب اعتبارات ملی برای تجهیز و نوسازی شیک توزیع برق گیلان و مشکلات مختلف ازجمله در حوزه نگهداری با سادگی گذشت.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا دوشنبه , 11 تیر 1397 - 17:09

ممنون از اطلاع رسانی تون ما فکر کردیم فقط تهران برقاشون قطع شده نگو عمدا اینکارو می کنن
بهترین متخصص ارتودنسی

رفتن به نوار ابزار