کد خبر : 4878
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1395- 49: 20

سلام ویژه مقام معظم رهبری به خانواده‌های شهدای گیلان/ اقتدار کشور مدیون شهدای مدافع حرم است

سلام ویژه مقام معظم رهبری به خانواده‌های شهدای گیلان/ اقتدار کشور مدیون شهدای مدافع حرم است

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه است، گفت: استکبار برای جلوگیری از بیداری اسلامی، گروهک‌های تکفیری و داعش را در منطقه به وجود آورده است.

به گزارش درگیلان، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی عصر امروز در مراسم چهلم شهید حسینعلی پورابراهیم مدافع حرم در گلزار شهدای این شهر با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای گیلان اظهار کرد: گیلان استان شهیدپرور و مهد بزرگان دین و مبارزه است.

وی با اشاره به تاریخ مبارزات گیلان تصریح کرد: گیلان نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته و وجود هشت هزار شهید نمونه‌ بارز از رشادت‌های این استان است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی به حضور جوانان گیلانی به عنوان مدافع حرم اشاره کرد و افزود: اقتدار امروز کشور حاصل خون شهدا است.

رحیم‌صفوی با سلام و درود خدا بر شهدای عزیز، مردم هوشمند و دلاور رشت قهرمان، اضافه کرد: خدا را شاکرم که به دعوت این شهید توفیق حضور پیدا کردم.

وی با بیان اینکه از ۸ هزار شهید قهرمان گیلان عطر آزادگی و ایستادگی برمی‌خیزد، تأکید کرد: سلام ویژه مقام معظم رهبری را به تمام خانواده‌های شهدای گیلان می‌رسانم.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی تبیین کرد: جوانان هوشمند، مردان خردمند و زنان شجاع گیلان بدانید فرهنگ هر ملت هویت آن ملت را تشکیل می‌دهد.

رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه جنگ‌ها در شکل‌گیری هویت و تمدن ملت‌ها تأثیرگذار است، یادآور شد: وجود رهبران خردمند و جوانان انقلابی در تعیین مسیر و تمدن ملت‌ها تأثیرگذار است.

وی توضیح داد: زمانی که سیاستمداران نمی‌توانند از کشور دفاع کنند آن زمان جوانان با جان خود به ملت آسایش و امنیت می‌دهند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی با تصریح بر اینکه امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) رهبران خردمند نظام هستند، متذکر شد: جوانان انقلابی کشور از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و این دو سبب بالندگی انقلاب اسلامی در دنیا با محوریت ایران شده است.

رحیم‌صفوی، قدرت راهبردی مقام معظم رهبری را قابل مقایسه با رهبران دیگر کشورها ندانست و تشریح کرد: رهبری با تقوا، خردمند، متفکر و با اندیشه است.

به گفته وی، رئیس جمهور آمریکا در جنگ دوم جهانی ۲۰۰ هزار نفر در هیروشیمای ژاپن را از بین برد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی، وجود رهبران قدرتمند، دلسوز، جوانان شجاع و سلحشور در کشور مانند جوانان گیلان را جای قدردانی دانست.

وی با اشاره به اینکه برخی ساده‌اندیشان با اظهارات نسنجیده موجب اذیت خانواده شهدای مدافع حرم می‌شوند، افزود: مردم باید حامی و پشتیبان خانواده شهدا به ویژه شهدای حرم باشند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی اظهار کرد: شهدا ما را می‌بینند و آنها به مرحله‌ای از کمال، عرفان، شهود و غیب رسیدند که ما به آن نرسیدیم.

رحیم‌صفوی با تصریح بر اینکه شهدا به غیب و آخرت ایمان داشتند، یادآور شد: شهدای مدافع حرم، خدامحور بودند و هدفمندی نظام هستی را درک کردند.

وی با اشاره به اینکه شهادت یک اتفاق نیست، بلکه انتخاب است، افزود: شهدا خدا را انتخاب کردند و خدا شهدا را انتخاب کرده است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی، شهدا را عاطفی و خوش‌قلب خواند و گفت: حضور در آن سوی مرزها شجاعت می‌خواهد و شهدا شجاعت و غیرت داشتند.

رحیم‌صفوی اظهار کرد: شهدا نسبت به کشور و منطقه بصیرت و صداقت داشتند و دروغ نمی‌گفتند، اما برخی برای کسب رأی در عوام‌فریبی استاد هستند.

وی با بیان اینکه شهدا روحیه ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم داشتند، تصریح کرد: بیشتر فرماندهان شهید ما زیر ۲۵ سال بودند.

* اقتدار کشور مدیون شهدای مدافع حرم است

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی، شهید پورابراهیمی را مطلوب خدا و خلق خدا دانست و تبیین کرد: عظمت، اقتدار و امنیت امروز مدیون شهدای مدافع حرم است.

وی اضافه کرد: بیش از پنج سال سوریه مورد هجوم تکفیری‌های سلفی بوده و عراق نیز از دو سال پیش تاکنون گرفتار این گروه‌های تروریستی شده است.

رحیم‌صفوی تشریح کرد: پرسش اینجاست که چه کسانی به گروهک‌های تکفیری و داعش پول، سلاح و هدف می‌دهند.

به گفته وی، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و برخی از کشورهای عربی به وجود آورنده گروه‌های تکفیری هستند.

این مسؤول، هدف دشمن را ساقط کردن محور مقاومت و به طور خاص دولت سوریه و تضعیف لبنان عنوان کرد.

وی بیان کرد: ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی و کشاندن ناامنی‌ها به مرزهای ایران، هدف گروهک‌های تروریستی است.

رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه است، متذکر شد: استکبار برای جلوگیری از بیداری اسلامی، گروهک‌های تکفیری و داعش را در منطقه به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه در مقابل دشمنان، ائتلاف ایران، عراق، سوریه و روسیه ایجاد شده است، با اشاره به کودتا در ترکیه، متذکر شد: کودتا را به هر نحوی در کشورها نفی می‌کنیم.

* ایران سرزمین شیران است/بشارت رحیم‌صفوی به ملت ایران

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی، وزن ژئوپلیتیکی ایران در منطقه را سربلند و مقتدر خواند و خاطرنشان کرد: دشمنان بزرگ ملت بدانند ایران سرزمین شیران است.

رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه تفکر کشورهای عربی الهام‌بخش نیست، یادآور شد: نهضت الهام‌بخش انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) جهان را در نوردیده است.

وی در پایان متذکر شد: بشارت می‌دهم ملت و دولت ما از پیچ تاریخی با درایت مدبرانه و خردمندانه مقام معظم رهبری عبور می‌کند./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار