کد خبر : 43489
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

عضو کمیسیون عمران مجلس:

سنگ‌اندازی سازمان محیط زیست در اجرای پروژه راه‌آهن رشت ـ انزلی

سنگ‌اندازی سازمان محیط زیست در اجرای پروژه راه‌آهن رشت ـ انزلی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به غیر از مشکلات اقتصادی و نبود اعتبارات لازم، مهم‌ترین عامل در مسیر اجرای پروژه‌های ملی خودتحریمی برخی از دستگاه‌ها است که روند اجرای طرح‌های عمرانی را کند می‌کند.

به گزارش گیلانستان حسن خسته‌بند با بیان اینکه خودتحریمی روند اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی کشور را کند کرده است اظهار داشت: مانع‌تراشی‌های سازمان حفاظت محیط زیست در مسیر اجرای پروژه ملی راه آهن رشت ـ انزلی یکی از مهم‌ترین نمونه‌های بارز این نوع خودتحریمی از سوی دستگاه‌هاست.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که وی روند اجرای پروژه راه آهن رشت ـ قزوین را چگونه ارزیابی می‌کند عنوان کرد: این پروژه به صورت متناوب و تدریجی در حال پیشرفت است و با توجه به مشکلات اعتباری و کمبود مصالح در سطح استان گیلان، مسئولان ذی‌ربط برای پیشبرد روند اجرایی آن تلاش بسیار خوبی دارند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه روند اجرای پروژه ریلی رشت ـ انزلی با توجه به موانع و مشکلات ایجاد شده اقتصادی قابل قبول است تصریح کرد: امیدواریم وضعیت اقتصادی کشور در آینده بهتر شود و اعتبارات عمرانی لازم که با موافقت دولت نیز مصوب شده برای اجرای این پروژه ملی به موقع تخصیص پیدا کند.

وی همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکل کمبود مصالح پروژه راه‌آهن رشت ـ انزلی را خواستار شد و اظهار داشت: انتظار داریم همانند سایر دستگاه‌های اجرایی که برای سرعت گرفتن این پروژه همکاری و مساعدت بسیار خوبی دارند محیط زیست نیز در این میان باعث کند شدن کارها نشود.

خسته‌بند بهره‌برداری و افتتاح پروژه ریلی رشت به انزلی تا پایان همین دولت را مطابق با گفته‌ها و اظهارات مقامات و مسئولان ذی‌ربط مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست به جای آنکه راه‌حلی منطقی برای حل مشکلات ایجاد شده پیشنهاد کند بیشتر سرعت اجرای پروژه را گرفته است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با بیان اینکه هم‌اینک در تمام دنیا بسیاری از پروژه‌های عمرانی بزرگ با مشارکت فعال و همفکری محیط زیست به خوبی اجرایی می‌شوند افزود: خودتحریمی در شرایط فعلی به هیچ عنوان صلاح نیست و همه دستگاه‌‌ها باید به سهم خود در راستای پیشبرد بهتر طرح‌های عمرانی نقش‌آفرینی کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد سایر پروژه‌های عمرانی که هم‌اینک در شهرستان بندرانزلی در حال اجرا هستند نیز توضیحاتی ارائه داد و تصریح کرد: در سایه کمک و همدلی مسئولان استانی و شهرستانی اغلب طرح‌های عمرانی ما در حال پیشروی هستند اما انجام کارها به علت مشکلات اعتباری از سرعت لازم برخوردار نیست.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار