کد خبر : 61222
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399- 57: 10

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان:

سهامداران از طریق فضای مجازی و یا دفاتر پیشخوان در “سجام” ثبت نام و احراز هویت کنند

سهامداران از طریق فضای مجازی و یا دفاتر پیشخوان در “سجام” ثبت نام و احراز هویت کنند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: همه سهامداران باید یک بار در سجام ثبت نام و احراز هویت شوند.

به گزارش گیلانستان، فرزاد توکلی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی افرادی که در سهام عدالت روش مستقیم و یا غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند باید یک ‌بار در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان افزود: در فرایند سجامی شدن مدارک هویتی، شماره حساب بانکی و شماره تماس مورد تصدیق هویت قرار می‌گیرند؛ در مرحله اول فرآیند سجامی شدن ثبت‌نام انجام می‌شود.

توکلی گفت: این مرحله نیاز به حضور در دفاتر نداشته و به راحتی با استفاده از فضای مجازی قابل انجام است لذا در این مرحله شرکت سپرده‌گذاری بورس مبلغ ۱۰ هزار تومان را به عنوان کارمزد خدمات از مشتری اخذ می‌کند.

وی تصریح کرد: چنان چه فرد نتوانست این مرحله را در منزل انجام دهد می‌تواند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند که در آنجا علاوه بر مبلغ مذکور ۱۴ هزار تومان نیز به‌عنوان کارمزد توسط دفاتر پیشخوان دولت اخذ می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان عنوان داشت: توصیه ما به شهروندان این است که به‌دلیل شرایط کرونایی موجود از مراجعه به دفاتر خودداری کرده و حدالامکان این فرآیند را از طریق فضای مجازی انجام دهند.

توکلی گفت: مرحله دوم این فرآیند که احراز هویت است نیز هم از طریق مجازی و هم از طریق مراجعه به دفاتر قابل انجام بوده و کارمزد ثبت نام در دفاتر ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان است و در صورتی که فرد برای فرزند زیر ۱۸ سال خود احراز هویت کند این مبلغ ۱۲  هزار و ۷۰۰  تومان می‌شود.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده تخلف در دفاتر پیشخوان می‌توانند با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند لذا بیشترین شکایت در این حوزه مربوط به هزینه‌های جانبی کپی مدارک بوده که لازم به ذکر است در این فرآیند به هیچ کپی مدرکی نیاز نداریم‌‌.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان عنوان داشت: فقط در موردی که ولی به جای فرزند زیر ۱۸ سال خود به دفاتر مراجعه کند نیاز به کپی شناسنامه ولی و فرزند است و در بقیه طول فرآیند چیزی تحت عنوان کپی مدارک و دریافت هزینه‌های جانبی نداریم.

توکلی گفت: مورد دوم در بحث شکایات مردمی این است که بعضی از دفاتر سجامی شدن را منوط به دریافت کد کاربری معامله‌گری آنلاین کرده و هزینه‌ای را بابت آن دریافت می‌کنند در حالی که  هیچ لزومی ندارد فرد برای سجامی شدن فرآیندی تحت عنوان کاربر آنلاین بورس شدن را انجام دهد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار