کد خبر : 49408
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

سهم جانبازی ۸۵ درصدی پلیس جوان شفتی در راه مبارزه با مواد مخدر

سهم جانبازی ۸۵ درصدی پلیس جوان شفتی در راه مبارزه با مواد مخدر

امینی، پلیسی که امروز جانباز ۸۵ درصد در راه مبارزه با مواد مخدر است و جلوه‌ای از رشادت‌های ایثارگونه علمدار کربلا را در خود دارد، ضرورت توجه دستگاه‌های حاکم و همکار با پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش گیلانستان، چهارم شعبان در تقویم شیعیان به نام علمدار ولایت و امامت حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام نام‌گذاری شده و این روز بهانه‌ای است تا اصحاب قلم و مدعیان هدایت افکار عمومی یادی از رشادت‌های عباس گونه جانبازان کرده و این الگوهای تاریخ‌ساز و ایثارگر را هرچند خود نیاز به معرفی ندارد، به جامعه معرفی کنند.

زندگی حکمت‌آموز و اندیشه‌ساز ائمه معصومین، اولیای الهی و رهروان پاکشان، همیشه اسوه تربیت نسل‌ها بوده و همچنان نیز گنجینه پایان‌ناپذیر از مخزن اصلاح بشر هستند و باگذشت زمان سیره زندگانی، بندگی و خدمات الهی اجتماعی آن‌ها از بین نمی‌رود بلکه بیشتر در جامعه نمود عینی پیدا می‌کنند.

حماسه و عرفان دو بُعد جاودانه اولیای الهی و بندگان خاصه خداوند است که این روح، تنها به کسانی که لایقش باشند عطا می‌شود و چه خوب که این روحیات در بین تمامی فرزندان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام دیده می‌شود و هر کس که حب حیدر و فرزندانش را داشته باشد، خداوند روح حماسه و عرفان را به وی می‌بخشد.

تاریخ روایت کرده که حضرت عباس علیه‌السلام بزرگ جانباز بشریت است که نه‌تنها درصحنه کربلا بلکه هرلحظه عمرش را به تجلیل گاه ایثار، گذشت و جانبازی تبدیل کرده است.

هرچقدر از جانبازی و جان‌نثاری عباس ابن علی علیه‌السلام که بگوییم، نمی‌توان ذره‌ای از روح حماسه و عرفان این معصوم زاده را آشکار کنیم و درواقع تفسیر فداکاری‌های برادر رشید امام حسین علیه‌السلام در تاریخ بشر مانندی ندارد و هر چه که هست شاید جلوه‌ای از ایثارگری، فداکاری، گذشت و جان‌نثاری قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس باشد.

گذشت و جانبازی در حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام دو بال پرواز هستند و هر وقت کسی نام این بزرگ‌مرد بشریت را بر زبان بیاورد به ناگاه افکار و اذهان سمت‌وسوی گذشت و ایثار پیدا می‌کند و جان باختن و جان دادن برای انسان‌ها که فطرتی خدایی دارند، ارزشمند می‌شود.

با مرور تاریخ از صد اسلام تاکنون، بقای اسلام، ارزش‌های آن و انقلاب‌هایی که برگرفته از روح اسلامی باشد، فدائیان و جان‌نثارانی به چشم می‌خورند که جسم، جان و خونشان درخت تنومند اسلام را آبیاری کرده و در بین آن‌همه بسیار، فرامرز امینی جانباز ۸۵ درصد پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان گیلان است.

امینی، پلیس وظیفه‌شناس و جان‌برکف مبارز با مواد مخدر که اصالتی شفتی دارد، در تاریخ ۲۱ اسفندماه سال ۹۶ طی یک مأموریتی دریکی از محلات شهرستان رشت به جهت پاک‌سازی و مبارزه با مواد مخدر وارد منزلی شد و به ادای وظیفه پرداخت.

در آن روز هرکدام از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر وارد اتاقی شدند و ازقضا فرامرز نیز وارد اتاقی شد که در آن علاوه بر مواد مخدر، مواد منفجره و آتش‌زا دپو شده و نگه‌داری می‌شد.

این جانباز شفتی در گفت‌وگویی که با خبرنگار فارس داشت در تشریح آنچه در روزهای سرد اسفند دو سال پیش‌بر آن گذشت، می‌گوید «هنگام بازرسی و تفتیش منزل مشکوک با یک پلاستیک مشکی‌رنگ مواجه و در ادامه وارسی محموله مکشوفه با انفجار عظیمی مواجه شدم که بنا بر گزارش موجود ۱۵۰ عدد اکلیل سرنج توسط مظنون در منزل نگه‌داری می‌شد».

سانحه دل‌خراش روزهای پایانی سال ۹۶ برای فرامرز امینی و جامعه پلیس بسیار درد آورد بود؛ چراکه در راستای پاک‌سازی محلات از مواد مخدر که بلای خانمان‌سوز نه بلکه دودمان سوز جامعه ایرانی، جوانی برای در امان ماندن جوانان هم سن و سالش از آتش اعتیاد و مواد مخدر خود را فدایی کرد و با ایثار و ازخودگذشتگی از زیبایی‌های بصری صورتش مایه گذاشت.

در سانحه مذکور فرامرز امینی یک‌چشم را به‌صورت کامل و چشم دیگری نیز ۷۰ درصد بینایی خود را از دست داد، حال بماند که علاوه بر صدمات قابل‌توجه به اندام‌های بینایی، نواحی از گوش فرامرز نیز دچار صدمات قابل‌توجه شد.

افسوس که پاک ماندن جوانان و دوری آن‌ها از اعتیاد برابر با از جان و جسم گذشتن فرامرزهای دوران است و باید چشم از جان‌ها هم چون مولایمان ابوالفضل العباس علیه‌السلام از رخ جدا شود تا دیده‌ها از مواد افیونی و مخدر پنهان بمانند و هدیه ارزشمند آرامش و آسایش برای همگان ارمغان آید.

پلیس وظیفه‌شناس مأموریتش تمام نشده و در لابه‌لای گفت‌وگوهای کوتاهش همچنان به فکر مردم به‌ویژه جوانان است و عاجزانه از همه جوانان درخواست دارد به‌هیچ‌وجه دنبال بلای خانمان‌سوز نروند و باتجربه لذت‌های کوتاه و زودگذر، عمر خود را تباه نکنند و زندگی کوتاه خانواده‌شان را با اندوه و غم هم آهنگ نسازند.

امینی می‌گوید «مصرف مواد مخدر به‌هیچ‌وجه برازنده جوانان، خانواده‌ها و جامعه ما نیست». این جمله شاید برای همگان آشنا به نظر برسد اما روی واقعیت جامعه نشان می‌دهد بسیاری از جوانان نسبت به این شعار بی‌توجه‌اند و همچنان با طناب پوسیده اغواگران و عقب‌ماندگان اجتماعی که در قلوبشان مرض است و خدا نیز روزبه‌روز بر مرضشان افزوده، به چاهی می‌روند که دستشان هرگز به آبی نمی‌رسد تا خود را از آتش در جامعه نجات دهند.

به گفته این پلیس وظیفه‌شناس جانباز، «مواد مخدر موجب می‌شود روح و روان مصرف‌کننده و معتاد دچار آسیب جدی بشود و این آسیب در کنار آسیب‌هایی که به خانواده و جامعه وارد می‌کند، بسیار زجرآور است».

نکته پایانی امینی، پلیسی که امروز جانباز ۸۵ درصد است و جلوه‌ای از رشادت‌های ایثارگونه علمدار کربلا را در خود دارد، ضرورت توجه دستگاه‌های حاکم و همکار با پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

وی از مسؤولان استان درخواست دارد به پلیس مبارزه با مواد مخدر به‌صورت ویژه بنگرند و در تمامی مأموریت‌ها و مبارزه با این بلای خانمان‌سوز حامی و پشتیبان همکارانش باشند.

جان‌فشانی پلیس و رزمندگان صف مقدم مبارزه با مواد مخدر بسیار زیاد است و این راه پرتلاطم، شهدا و جانبازان بسیار زیادی را به خود دیده که فرامرز امینی اولین و آخرین آن نیست و همچنان این راه ادامه دارد اما لازم است علاوه بر همکاری بیش‌ازپیش دستگاه‌های متولی، مردم به‌ویژه خانواده‌ها نظارت درون خانوادگی خود را بیشتر کرده و با نظارت همگانی، جان‌برکفان عرصه مبارزه با مواد مخدر را یاری‌رسان باشند.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار