کد خبر : 57634
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مهر 1399- 48: 17

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

سهم ۳ درصدی گیلان در حوزه تحصیلات تکمیلی؛ کار تحقیقاتی برجسته‌ای درباره میزان سهم ایران از دریای خزر انجام نشده است

سهم ۳ درصدی گیلان در حوزه تحصیلات تکمیلی؛ کار تحقیقاتی برجسته‌ای درباره میزان سهم ایران از دریای خزر انجام نشده است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با انتقاد از سهم ۳ درصدی استان در حوزه تحصیلات تکمیلی گفت: کار تحقیقاتی برجسته‌ای درباره میزان سهم ایران از دریای خزر انجام نشده است.

به گزارش گیلانستان، احمد دنیامالی صبح امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی استان در دانشکده معماری دانشگاه گیلان با بیان اینکه سهم پی‌اچ‌دی در دانشگاه‌های گیلان باید افزایش یابد اظهار داشت: سهم ۳ درصدی گیلان در حوزه دانشجویان تحصیلات تکمیلی با توجه به ظرفیت‌های موجود قابل دفاع نیست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ظرفیت این استان جهت افزایش سهم دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا ۱۷ درصد خاطرنشان کرد: تاکنون نتوانستیم از فرصت کشورهای CIS به‌درستی استفاده کنیم و در زمینه جذب دانشجو از کشورهای آسیایی نیز عملکرد خوبی نداشتیم البته باز هم برای استفاده از این ظرفیت‌ها فرصت باقی است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت اقتصاد دریامحور در گیلان و انتقاد از عدم ورود دانشگاه‌های استان به این حوزه تصریح کرد: تاکنون کار تحقیقاتی برجسته‌ای درباره میزان سهم ایران از دریای خزر نشده است و انتظار داریم که دانشگاه‌ها و پژوهشگران استان در حوزه کشتیرانی بیشتر تحقیق کنند.

دنیامالی با انتقاد از توجه به مرکزنشینی در گیلان و اینکه در برخی از شهرستان‌ها حتی یک نفر از اعضای هیئت علمی از بومیان شهرستان نیستند بیان داشت: سهمیه هیئت علمی هر شهرستان متعلق به افراد بومی همان منطقه است و باید این رویکرد و نگاه را تغییر دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توسعه آزمایشگاه و کارگاه‌ها در استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: امروزه دانشگاه‌هایی در حوزه جذب فارغ‌التحصیل و کسب و کار موفق‌ترند که در حوزه کاربردی و تجهیز آزمایشگاه‌ها بهتر عمل کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سهم گیلان در حوزه تولید علم در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، سهم استان گیلان در حوزه تحصیلات تکمیلی باید ۲۰ درصد باشد که هم‌اکنون این مقدار ۱۷ درصد است.

جبار کوچکی‌نژاد با تاکید بر ضرورت ریشه‌یابی عقب‌ماندگی‌های استان گیلان در حوزه علم و پژوهش افزود: کاهش تعداد پیش دبستانی‌ها و نداشتن برنامه در این‌باره از سوی وزارت آموزش و پرورش یکی از خطراتی است که با آن مواجه‌ایم و در حال حاضر مقطع اول ابتدایی ما با مشکلات جدی مواجه است.

وی بیکار شدن بخشی از کادر آموزشی در چند وقت اخیر و مشکلات ایجاد شده ناشی از آن را مورد اشاره قرار داد و و با بیان اینکه ۵ هزار نفر کادر آموزشی که بیکار شدند حقوق نمی‌گیرند ابراز داشت: در صدد هستیم که با ارائه طرحی به مجلس زمینه تشکیل سازمان مدارس غیرانتفاعی در استان گیلان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار