کد خبر : 72224
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400- 58: 7

رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

سه پرونده قضایی علیه برخی از مدیران شهرداری رشت تشکیل داده‌ام

سه پرونده قضایی علیه برخی از مدیران شهرداری رشت تشکیل داده‌ام

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مخالفت خود در دوران فعالیت شورای چهارم رشت، برای اعزام اتوبوس‌های رشت به شهر قزوین گفت: پس از بررسی در موضوعات مختلف تاکنون سه پرونده قضایی تحت عنوان ترک فعل علیه برخی از مدیران شهرداری رشت تشکیل دادم.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین واثق کارگرنیا در گفتگویی، با اشاره به اینکه عدم ثبات مدیریت در شهرداری رشت موجب بروز مشکلات فراوانی شد، اظهار کرد: در سال ٩۵ و در دوران فعالیت شورای چهارم رشت، سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قزوین طی ارسال نامه‌ای به رشت و چند شهر کشور آمادگی خود را به‌منظور تعمیر و بازسازی اتوبوس‌های درون‌شهری با بهره‌مندی از اعتبارات دولتی اختصاص‌یافته، اعلام کرد.

وی با اشاره به اعزام هیئتی از شهر رشت به‌منظور بررسی این مهم به شهر قزوین افزود: بنده در آن سال به‌عنوان رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای چهارم رشت مشغول فعالیت بودم و پس از حضور در قزوین متوجه شدیم که تعمیرگاه موردنظر هنوز احداث نشده و فقط یک زمین محصور در بیابان در پیش روی دید ما قرار داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه درباره نحوه تعمیر و بازسازی اتوبوس‌ها از رئیس سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قزوین پرس‌وجو کردیم، گفت: ریاست سازمان اتوبوس‌رانی قزوین اعلام کرد که برای این کار از تعدادی از تعمیرکاران رشتی برای حضور در قزوین دعوت به کار می‌کنند.

کارگرنیا با تأکید به اینکه پس از بازگشت از قزوین مخالفتم را صراحتاً با این اقدام اعلام کردم، خاطرنشان کرد: بنده در جلسه صحن شورا در آن سال مخالفتم را با این اقدام صراحتاً اعلام کردم و معتقد بودم چرا پولی که می‌تواند به رشت اختصاص پیدا کند را دو دستی تقدیم شهر دیگری بکنیم.

وی با بیان اینکه حضور تعمیرکاران رشتی در قزوین یقیناً مشکلات دیگری نیز به همراه داشت، افزود: یقیناً این فاصله مکانی هم برای تعمیرکاران رشتی و هم‌خانواده‌هایشان نیز دغدغه‌هایی به همراه داشت و در شرایطی که تعمیرکاران مجرب در درون شهر رشت حضور داشتند ضرورتی برای اعزام اتوبوس‌ها به قزوین وجود نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در سفر به شهر قزوین متوجه شدیم که هنوز مکان تعمیرگاه آماده نیست، تصریح کرد: این در حالی بود که فضای مناسب و نیروی کار ماهر در رشت وجود داشت و با این اوصاف اعزام اتوبوس‌های رشت به قزوین با هدف تعمیر و بازسازی عین خیانت به شهر، مجموعه شهرداری و حیف‌ومیل بیت‌المال بود.

کارگرنیا به اتمام دوره فعالیت شورای چهارم اشاره کرد و گفت: با ارائه توضیحات بنده پیرامون اعزام اتوبوس‌های رشت به قزوین، این لایحه مورد موافقت در شورای چهارم رشت قرار نگرفت اما برابر نظر مسؤولین و نظر موافق کارشناسان وقت، درنهایت اتوبوس‌های رشت به‌منظور بازسازی به قزوین اعزام شد.

وی با بیان اینکه برخی از کارشناسان حوزه ترافیک شهرداری رشت صلاحیت لازم را نداشتند، افزود: برخی از این کارشناسان به‌واسطه ارتباط با بعضی از افراد در همان دوران وسایط نقلیه‌ای را به شهر وارد کردند که موجب بروز مشکلات فراوان و حیف‌ومیل بیت‌المال شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اتوبوس‌های اعزامی رشت به قزوین قابلیت تعمیر و بازسازی را داشتند، بیان کرد: حالا برخی مدعی شده‌اند که اتوبوس‌های اعزامی فاقد موتور و برخی دیگر از لوازم و قطعات موردنیاز بوده‌اند و متأسفانه این موضوع نشان‌دهنده عدم نظارت صحیح، بی‌توجهی و ترک فعل مدیران مربوطه و کارشناسان این حوزه در آن دوره فعالیتی است.

کارگرنیا با انتقاد از ترک فعل انجام‌شده پیرامون برخی از پروژه‌ها در شهرداری رشت تصریح کرد: بنده پس از بررسی در موضوعات مختلف تاکنون سه پرونده قضایی تحت عنوان ترک فعل علیه برخی از مدیران شهرداری رشت تشکیل داده‌ام و از ریاست کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز انتظار دارم پیرامون اتفاقاتی که در رابطه با اعزام اتوبوس‌های رشت به قزوین رقم خورد، گروه ویژه‌ای به‌منظور بررسی اسناد و مدارک مربوط به انتقال اتوبوس‌ها تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه مدیران خاطی در این موضوع باید به مراجع قضایی معرفی و تنبیه شوند، افزود: مدیری که موجب ضرر و زیان به بیت‌المال می‌شود و نسبت به پیگیری اموال بیت‌المال بی‌توجه است باید مورد بازخواست و تنبیه قرار بگیرد تا درس عبرتی برای دیگران شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه برخی می‌گویند گذشته‌ها گذشته است، بیان کرد: گذشته، آینده را می‌سازد و نباید بی‌توجهی و عدم تعهد برخی موجب آسیب رساندن به شهر شود و متأسفانه به علت همین بی‌توجهی‌ها در حال حاضر در حوزه اتوبوس‌رانی با مشکلاتی ازجمله کمبود اتوبوس که بر جامانده از عملکرد گذشتگان است مواجه هستیم.

کارگرنیا با تأکید به اینکه از تعدادی از اتوبوس‌های اعزامی رشت به قزوین فقط لوازم‌یدکی به ما تحویل داده‌اند، افزود: مدیرعامل وقت سازمان، کارشناسان مربوطه و عواملی که در امر اعزام اتوبوس‌های رشت به قزوین دخیل بوده‌اند باید پاسخگو باشند و به‌اندازه تقصیری که به‌واسطه بی‌توجهی و ترک فعل، ضرر و زیان به بیت‌المال تحمیل کرده‌اند مورد مواخذه و تنبیه قرار بگیرند.

وی به موضوع تعمیر و نوسازی سرویس‌های بهداشتی داخل پایانه‌های رشت اشاره کرد و گفت: اخیراً اقداماتی در این حوزه انجام شد که البته نیازمند نگهداری است و در غیر این صورت، مشکلات گذشته مجدداً تکرار و موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از اقدامات نوآورانه در سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت پیرامون ساخت پمپ گیربکس با مهندسی معکوس و روغن گیربکس و شروع بازسازی اتوبوس‌های برگشتی از قزوین تقدیر کرد و گفت که باید به‌واسطه این عملکرد از این مجموعه تقدیر شایسته به عمل آید.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار