کد خبر : 44319
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398- 05: 11

فرمانده ناوگان دریایی شمال:

سواحل خزر، امن‌ترین سواحل دنیا هستند

سواحل خزر، امن‌ترین سواحل دنیا هستند

فرمانده ناوگان دریایی شمال با اشاره به وضعیت نوار ساحلی خزر به لحاظ امنیت در دنیا گفت: نوار ساحلی این دنیا علیرغم تجارت دریایی در دنیا امن‌ترین است.

به گزارش گیلانستان امیر دریادار عبدالوهاب طاهری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروی دریایی شهیدان بسیار زیادی را در طول دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار کرد: در اوایل جنگ و در سال ۵۹ نیروی دریایی در عملیات مروارید ضربه مهلکی به رژیم بعث عراق وارد کرد و در ادامه این دوران شهیدان بسیاری را تقدیم نظام کرده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف نیروی دریایی گفت: کشور ایران چه در شمال و چه در جنوب دارای نوار ساحلی بسیار زیادی است که حفاظت از این اراضی و منابع آبی از مهم‌ترین وظایف و اولویت‌های نیروی دریایی است.

فرمانده ناوگان دریایی شمال با اذعان به اینکه نوار ساحلی دریای خزر جزو نوار ساحلی امن دنیا محسوب می‌شود، تصریح کرد: حضور مقتدر و دائمی نیروی دریایی از هر نقطه آبی کشور واجب است به همین دلیل و علیرغم اینکه نوار ساحلی دریای خزر باوجود افزایش تجارت دریایی یکی از امن‌ترین نوار ساحلی دنیا محسوب می‌شود، نیروی دریایی به‌طور دائم و با تمام امکانات در این منطقه حضور فعال دارد.

طاهری با تأکید بر مردمی بودن ارتش و سپاه پاسداران بیان کرد: در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله نیروهای ارتش و سپاه یا تمام قوا پای‌کار آمده و به مردم کمک کردند که این امر نشان‌دهنده اهمیت و مردمی بودن این دو نهاد است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار