کد خبر : 26834
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰

سواحل گیلان حریم خصوصی افراد نیست که با هر نوع پوششی حضور یابند و رفتاری در آن مرتکب شوند

سواحل گیلان حریم خصوصی افراد نیست که با هر نوع پوششی حضور یابند و رفتاری در آن مرتکب شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت:‌ مواهب طبیعی و تفرجگاه‌های گیلان به‌ویژه سواحل آن حریم خصوصی افراد هنجارشکن و گردشگرنما نیست.

به گزارش گیلانستان، احمد آقایی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ مواهب طبیعی استان گیلان از انواع تفرجگاه‌ها در جنگل و کوه گرفته تا نوار ساحلی زیبای آن متعلق به همه مردم و شهروندان است و به هیچ عنوان محیط اختصاصی و خصوصی افراد گردشگرنما و هنجارشکن نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان عنوان کرد: ‌یکی از بزرگترین و ارزشمندترین نعمت‌هایی که خداوند متعال به استان گیلان عطا فرموده برخورداری از انواع مواهب طبیعی نظیر جنگل‌،‌ مرتع،‌ انواع تفرجگاه‌ها و سواحل زیبای آن است.

آقایی به تأثیر این مواهب طبیعی در امنیت معیشتی،‌ اشتغال و رفع محرومیت‌ها اشاره کرد و ابراز داشت:‌ بسیاری از مردمان این خطه از این فرصت‌ حضور گردشگران در راستای کسب درآمد حلال برای خود به وسیله فراهم آوردن امکانات رفاهی و تفریحی برای مسافران استفاده می‌کنند.

وی استفاده از سواحل را از حقوق عامه مردم یک جامعه دانست و تصریح کرد:‌ به علت بروز برخی رفتارهای خلاف ارزش‌های جامعه اسلامی و غیرمتعارف در سواحل گیلان که از سوی افراد اندکی به‌وقوع می‌پیوندد محیط برای حضور بدون دغدغه خانواده‌ها کاملاً ناامن می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خاطرنشان کرد:‌ استفاده از پوشش‌های نامناسب و انجام رفتارهایی خلاف ارزش‌های حاکم بر جامعه از سوی برخی گردشگرنماها دستگاه‌های متولی دفاع از حقوق عامه را به برخورد قانونی با این افراد وا می‌دارد.

آقایی از لزوم برخورد نهادهای حاکمیتی و متولی امر برقراری نظم و انظباط با هنجارشکنان سخت گفت و افزود:‌ در کنار این‌ها قانونگذار نیز در جهت حفظ حقوق مردم از خود واکنش نشان داده و مواد قانونی لازم جهت برخورد با عوامل جریحه‌دار کردن عفت عمومی را تدوین کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید توسط متولیان امر تذکرات لازم به افراد هنجارشکن داده شود تصریح کرد:‌ محیط دریا و سواحل مانند محیط خصوصی و اختصاصی افراد نیست که هر نوع پوشش دلخواه و یا رفتاری را در آن مرتکب شوند بلکه به همه مردم و عامه شهروندان تعلق دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان احترام به قوانین اجتماعی را ضروری دانست و افزود:‌ وقتی شخصی وارد فضاهای عمومی مثل خیابان،‌ پارک،‌ گردشگاه و یا مانند این‌ها می‌شود باید رفتارهای خود را بر اساس شرایط حاکم در جامعه کنترل و هدایت کند.

آقایی تعداد افرادی که در مکان‌های عمومی تابع قوانین و نظام حاکمیتی جامعه نیستند را قلیل اعلام کرد و اظهار داشت:‌ قانونگذار نسبت به افرادی که در مکان‌های عمومی پوشش متعارف را رعایت نکرده و حرکات غیراخلاقی از خود بروز دهند از خود واکنش نشا‌ن خواهد داد.

وی از ناامن کردن سواحل و سایر‌ تفرجگاه‌ها برای هنجارشکنان توسط قانون سخن گفت و عنوان کرد:‌ در مرحله نخست جهت جلوگیری از ادامه رفتارهای ساختارشکنانه به این افراد تذکرات لازم داده می‌شود و در صورت عدم توجه، قانونگذار و‌ ضابطان نظم و امنیت قطعاً با آنان برخورد می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان مسئله تأمین امنیت در جامعه را امری ضروری و بسیار حساس دانست و گفت:‌ وظیفه تأمین امنیت در سواحل و برخورد با کج‌ رفتاری‌ها به ویژه پوشش‌های نامناسب در مکان‌های عمومی بر عهده نهادهای امنیتی است.

آقایی فراهم بودن یک فضای دلچسب، آرام و مملو از‌ امنیت را حق تمام مردم و شهروندان اعلام کرد و ابراز داشت:‌ سواحل و تفرجگاه‌های سراسر کشورمان متعلق به فرد فرد مردم و شهروندان است و هیچ کسی اجازه تبدیل کردن آن به محیط اختصاصی خود را ندارد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار