کد خبر : 27640
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

سوال از رئیس جمهور ضروری است/ کشور ما به کار جهادی و مسئولان انقلابی نیاز دارد

سوال از رئیس جمهور ضروری است/ کشور ما به کار جهادی و مسئولان انقلابی نیاز دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس‌ با تأکید بر اینکه سوال از رئیس جمهور به معنی تضعیف دولت نیست گفت:‌ سوال از رئیس جمهور برای ‌شفاف‌سازی بسیاری از مسائل انجام می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حسن‌خسته‌بند در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ سوال از رئیس جمهور از حقوق قانونی نمایندگان به عنوان وکلای ملت است که در مقطع و شرایطی بسیار مناسب و با هدف شفاف شدن بسیاری از مسائل و اتفاقات چند وقته اخیر در کشور توسط آنان مطرح شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد مغایرت طرح سئوال از رئیس جمهور با اصول قانون اساسی ابراز داشت:‌ تشخیص اینکه مسائلی از این دست بر مبنای اصول قانون اساسی بوده و یا اینکه از آن عدول شده است یکی از وظایف اصلی نمایندگان و مجلس به عنوان قوه قانونگذار است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس با بیان این مسئله که قانون همه چیز را کاملاً شفاف بیان کرده و جای هیچ شک و شبه‌ای نیست عنوان کرد:‌ امیدواریم با حضور و پاسخگویی رئیس جمهور در مجلس که برای دومین بار در تاریخ کشور به وقوع می‌پیوندد تمام مسائل برای مردم روشن شود.

خسته‌بند تشخیص اینکه سئوال از رئیس جمهور در چه مقطعی از زمان مناسب بوده و  به صلاح است را در حیطه وظایف مجلس دانست و بیان داشت:‌ نمایندگان همواره ارتباط و تعامل بسیار نزدیکی با مردم دارند بنابراین با توجه به شرایط به ‌وجود آمده و نیاز مردم چنین درخواستی را مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که حضور رئیس جمهور در مجلس موجب تقویت مناسبات دو قوه مجریه و مقننه می‌شود افزود:‌ هدف غایی و اصلی نمایندگان در این برهه از زمان تنها کمک به دولت در جهت رفع مشکلات و نابه‌سامانی‌های به وجود آمده در راستای خدمت هرچه بیشتر به مردم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس پاسخگو بودن نمایندگان در برابر مردم را مورد اشاره قرار داد و ضمن تأکید بر آن خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از مردم به علت مشکلات اقتصادی،‌ گرانی‌ها و تورم بسیار زیاد در جامعه به نمایندگان مراجعه می‌کنند اما نمایندگان هیچ جواب و پاسخ قانع‌ کننده‌ای برای آنان ندارند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس حرکت در مسیر برآوردن منافع ملت را از اهداف و اولویت‌های مهم مجلس دانست و تصریح کرد: ‌مجلس در کنار حفظ روحیه دوستی و رفاقت با قوه مجریه،‌ در زمان و وقت مناسب نیز از مجموعه دولت انتظار دارد در برابر سئوالات و ابهامات پاسخگو ظاهر شود.

خسته‌بند حضور رئیس جمهور در مجلس را در شرایط فعلی به نفع کشور و بسیار راهگشا اعلام کرد و بیان داشت:‌ این حضور ضمن اینکه کمک شایانی به رئیس جمهور در پیشبرد اهداف و برنامه‌هایش می‌کند در واقع تلنگری سازنده به مجموعه دولت برای پیگیری و رفع سریع‌تر مشکلات مردم است.

وی استفاده از مدیران و وزیران جهادی و انقلابی در بدنه دولت را در این برهه از زمان بسیار لازم و ضروری اعلام کرد و اظهار داشت:‌ کشور ما امروز به کار جهادی و مسئولان انقلابی نیاز دارد که با خوش فکری و روحیه‌ای مضاعف برای برون رفت از مشکلات فعلی چاره اندیشی کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجلس در پی اصلاح امور و کاهش فشارهای وارده بر مردم است عنوان کرد:‌ درخواست حضور و پاسخگویی رئیس جمهور در مجلس مطلقاً به معنای تضعیف دولت و قوه مجریه نیست بلکه هدف اصلی تنها خدمت‌رسانی به مردم و رفع موانع اقتصادی است.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار