کد خبر : 62616
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399- 51: 16

پس از سال‌ها انتظار؛

سومین درمانگاه هموفیلی کشور در رشت افتتاح شد

سومین درمانگاه هموفیلی کشور در رشت افتتاح شد

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر درمانگاه هموفیلی رشت پس از سال‌ها انتظار افتتاح شد.

به گزارش گیلانستان، کینه جهان طلب قائم‌مقام مدیرعامل کانون هموفیلی ایران ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه درمانگاه هموفیلی رشت اظهار کرد: افتتاح این درمانگاه آرزوی قلبی بنده و تحقق قولی است که به بیماران هموفیلی و خانواده‌هایشان داده بودیم.

وی با بیان اینکه درمانگاه هموفیلی رشت سومین درمانگاه تخصصی در کشور در این زمینه است، افزود: زمین این ساختمان توسط مرحوم آذربانی اهدا شد و کلنگ احداث این پروژه نیز در سال ۱۳۸۰ به زمین خورد، اما تا سال ۹۵ فقط اسکلت ساختمان به اتمام رسیده بود.

وی با تقدیر از همراهی خیرین در اجرای این پروژه، بیان کرد: در سال ۹۵ بنده به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در استان گیلان فعالیت خود را آغاز کردم و پس از آن تصمیم به مقاوم‌سازی ساختمان این درمانگاه گرفته و به لطف الهی و همراهی خیرین در سال ۹۶ حدود ۶۰ درصد از این پروژه اجرایی شد.

جهان طلب به نقش شهرداری رشت در روند اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ و با عقد قراردادی ما بین شهرداری رشت و کانون هموفیلی ایران، نخستین دستور کمک شهرداری رشت به اجرای این پروژه توسط سید محمدعلی ثابت‌قدم شهردار وقت رشت صادر شد و پس از روی کارآمدن شهردار فعلی رشت نیز این همراهی تداوم پیدا کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل کانون هموفیلی ایران از وجود ۳۵۰ بیمار هموفیلی در گیلان خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این درمانگاه به بیمارانی که توان رفت‌وآمد به تهران به‌منظور دریافت خدمات درمانی را ندارند کمک فراوانی انجام می‌شود انشاالله با تجهیز هر چه سریعتر درمانگاه هموفیلی، بهترین خدمات به این بیماران ارائه شود.

جهان طلب با اشاره به هزینه ۶ میلیارد تومانی تجهیز درمانگاه هموفیلی تصریح کرد: تجهیز این درمانگاه حدود ۶ میلیارد تومان هزینه به همراه دارد و از این بابت با سازمان برنامه‌وبودجه صحبت‌هایی انجام‌شده است و از تمامی خیرین و دستگاه‌ها از جمله استانداری گیلان، شهرداری شورای رشت که برای افتتاح این پروژه با بنده همکاری و همراهی داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم با تجهیز هر چه سریعتر درمانگاه هموفیلی رشت، بخشی از مشکلات بیماران هموفیلی و خانواده‌های آنان برطرف شود.

کلنگ احداث درمانگاه هموفیلی رشت در سال ۱۳۸۰ به زمین خورد و پس از حدود ۱۹ سال انتظار، این درمانگاه افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار