کد خبر : 66295
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400- 33: 17

سوم خرداد؛ روزی که به ارزش‌های ملی اعتبار بخشید

سوم خرداد؛ روزی که به ارزش‌های ملی اعتبار بخشید

سوم خرداد ماه، روز ایثار، مقاومت و دلاورمردی و روزی است که به ارزش‌های ملی اعتبار بخشید.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: لحظه‌ها و روزهای بسیار سختی در تاریخ ملل وجود دارد که به علت مواجهه جمعیتی از مردم یک سرزمین با اندوه یا شادی مشترک بخاطر هویت و سرزمینشان، این بازه از زمان را در خاطره جمعی برای همیشه ماندگار و یادآوری آنها، حس غرور و شجاعت را در مردم یک سرزمین احیا می‌کند.

در هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی با وجود تحریم‌های مختلف تسلیحاتی و اقتصادی توانست با توکل بر خدا و به مدد هدایت‌های معمار کبیر انقلاب و سلحشوری‌های جوانان مشق عشق آموخته در مکتب روح الله، در برابر متجاوزان و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها مردانه بایستند و حماسه‌های بی‌شماری خلق کنند.

فتح خرمشهر (سوم خرداد ۱۳۶۱) در تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت‌آور بود که در سراسر میهن اسلامی ما مردم را به وجد آورد، با اعلام خبر فتح خرمشهر مردم ایران بسان خانواده‌ای بزرگ که فرزند از دست رفته خود را باز یافته است اشکهای شادی و شعف خود را نثار روح شهدای حماسه‌آفرین صحنه‌های شورانگیز این نبرد کردند.

نبرد بزرگ، سرنوشت‌ساز و غرورآفرین بیت ‌المقدس که برای رها سازی خرمشهر از سلطه‌ نیروهای مهاجم عراقی انجام شد، علاوه بر پایان بخشیدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سهمگین و کمرشکن به توان رزمی و جنگ طلبی‌های دشمن مهاجم وارد ساخت.

سوم خرداد ۱۳۶۱ یادآور نقش‌آفرینی رزمندگانی است که خونین شهر قهرمان را با ایثار و مقاومت مثال‌زدنی خود آزاد کرده و نقشه شوم استکبار جهانی را برای جداکردن بخش‌هایی از خاک عزیز ایران اسلامی را نقش بر آب کردند

«جهانبخش آرمان» با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: عملیات افتخار آفرین بیت‌المقدس و فتح‌الفتوح آزاد سازی خرمشهر قهرمان از نقاط عطف دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا افزود: سوم خرداد برای ایران اسلامی یادآور رشادت‌های مردانه‌ای است که ماحصل آن پیروزی شیرین در برابر دشمنان قسم‌خورده اسلام و آزادسازی مرکز اشغالی جنوب کشور بود.

وی گفت: فتح خرمشهر بزرگ ترین پیروزی بزرگ ایران بر دشمن بود که قدرت واقعی جمهوری ایران اسلامی و پوشالی بودن دشمن را به جهانیان نشان داد.

آرمان آزادسازی خرمشهر را نمونه‌ای بارز از قدرت وحدت و همبستگی و انسجام مردمان سراسر ایران دانست و تصریح کرد: در این راه از پیر و جوان با یکدلی برای رهایی خرمشهر شتافتند و به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند.

«سیدجلال سیدمحمدی» با بیان اینکه سوم خرداد نقطه عطف و تاریخ‌ساز در تاریخ دفاع مقدس است اظهار کرد: این روز یادآور استقامت و اوج تجلی اراده ملت ایران است.

فرماندار صومعه‌سرا افزود: بی‌گمان تاریخ این مرز و بوم، دلاورمردی‌های شهداء و ایثار رزمندگان اسلام را که جان خود را برکف نهادند و خرمشهر عزیز را از اسارت دشمن بعثی آزاد ساختند فراموش نخواهد کرد.

وی گفت: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بهترین تعبیر امام خمینی(ره) برای موفقیت بزرگ آزاد سازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان کرد.

«محمد حیدری» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تصریح کرد: سوم خرداد روزی فراموش نشدنی در تایخ ایران اسلامی است، این حماسه تاریخی به جهت رشادتها و مجاهدتها هیچ گاه از تقویم مجاهدت‌های ایران اسلامی پاک نخواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری صومعه‌سرا با بیان اینکه حماسه سوم خرداد حماسه ای تاریخ ساز است بیان کرد:سوم خرداد مظهر ایثار،مقاومت و پیروزی است.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آنچه حماسه عظیم خرمشهر را مادر حماسه‌ها ساخت، اوج ایثارها، فداکاری‌ها، شجاعت‌ها و مقاومت‌ها بوده است.

گفتنی است، سوم خرداد روز مقاومت، روز ایثار، روز شعف و غرور ایرانی؛ روزی است که جنگاوران ایرانی جسم خود را سپر و سنگر کردند تا از کیان اسلامی و سرزمین ایران دفاع کرده و شهر مقاومت خرمشهر را از دشمن پس بگیرند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار