کد خبر : 21536
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1396- 35: 21

سکوت جریان اصلاحات در برابر خواسته برحق اقتصادی مردم/ چرا دولتمردان برای پاسخگویی به مطالبات در تجمعات حاضر نمی‌شوند؟!

سکوت جریان اصلاحات در برابر خواسته برحق اقتصادی مردم/ چرا دولتمردان برای پاسخگویی به مطالبات در تجمعات حاضر نمی‌شوند؟!

آنچه که این روزها بیش از پیش به چشم می آید عدم حمایت چهره های شاخص حامی دولت و جریان اصلاحات از پیگیری مطالبات به حق مردم از دولت و در پیش گرفتن سیاست سکوت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، بسیاری از اوقات حق و باطل به هم آمیخته می شوند و افرادی از سر تبعیت از هوای نفس بدعت هایی می آفرینند که در عین باطل بودن از آن جا که شباهت با حق دارد، گروهی را می فریبد و آنان را در دام فتنه می اندازد. اگر حق و باطل کاملاً روشن و واضح بودند، افراد می توانستند به راحتی حق را تشخیص داده و به آن عمل کنند و نیز از باطل دوری گزینند. در چنین شرایطی افراد بی بصیرت به خاطر فهم اشتباه به عنوان ابزاری در دست دشمنان قرار می گیرند و ناخواسته و با نیت حق مداری به عنوان عاملان عده ای که تعمداً حق و باطل را درهم آمیخته اند، عمل می کنند.

در سالروز حماسه بزرگ و مردمی ۹دی شاهد حضور اقشار مختلف مردم و درصحنه و دفاع دوباره از آرمانهای انقلاب اسلامی ایران و خمینی کبیر بودیم ، حضوری که بسیار پرشور تر از سالهای قبل بوده و جا دارد از تمامی مردم و دلسوزان واقعی نظام تشکر و قدردانی نماییم.

اما موضوع مهم در روزهای اخیر روند اعتراض به شرایط اقتصادی موجود در فضای مجازی و سپس برگزاری تجمع هایی در اعتراض به گرانی ،تبعیض،فساد ،بیکاری و عدم تحقق وعده های دولت تدبیر و امید در بهبود شرایط موجود بوده است.

درحالیکه دولت یازدهم به دلیل شعارهای تغییر اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم به روی کارآمد، ۴سال از زمان ارزشمند خدمت به کشور را صرف برجام و مذاکره با کشورهای غربی نمود و علاوه بر چشم پوشی از توان و تخصص جوانان ایرانی ، عدم توجه به راهبرد اقتصاد مقاومتی ، خالی نمودن عرصه های خدمتگذاری به مردم ، سطح انتظارات جامعه از برجام را به بالاترین سطح ممکن رسانده و در برابر هر انتقاد صورت گرفته از سر دلسوزی از ادبیات توهین و تحقیر استفاده نمود .

اما عدم تحقق وعده ها ،توخالی بودن شعارهای اقتصادی ،انداختن تقیصرها به گردن دولت قبل ، استفاده از سیاست طرح سختگیری های سنگین و راضی کردن مردم به یک سطح پایین تر از آن،توهین به منتقدان که حال یقه طرفداران دولت را نیز گرفته،طرح وعده های تکرای بدون ارایه آمارهای واقعی ،حقوقهای نجومی مدیران ،عدم برخورد قاطع با نزدیکان فاسد،اختلاسهای افسار گسیخته در بدنه سازمانهای دولتی ، شبه دولتی ومدیران اجرایی ، انتصابهای به دور از صلاحیت لازم که همه و همه بخشی از دلایل ایجاد نارضایتی در بین بدنه جامعه می باشد که کار را به اینجا رسانده است.

تفاوت اعتراض های امروز با اعتراض های سال ۸۸ در آن است که امروز موافقان و حامیان دولت حاضر بنا به دلایل گفته شده ، برای پیگیری مطالباتی به حق به خیابان آمده اند و درحالیکه نوک پیکان اعتراض های مسالمت آمیز مردمی به سمت دولت است ،مسئولان بلند پایه از دولتی ها و مجلسی های حامی دولت نه تنها حاضر به حضور در جمع مردم و شنیدن صدای اعتراض آنها نشده اند بلکه با قلدری به دنبال تفسیر این اعتراضات برضد نظام و خالی کردن بار وظیفه حل مشکلات از دوش خود و نسبت دادن این تجمعات به جریانهای سیاسی مخالف دولت می باشند.

آنچه که این روزها بیش از پیش به چشم می آید عدم حمایت چهره های شاخص حامی دولت و جریان اصلاحات از پیگیری مطالبات به حق مردم از دولت و در پیش گرفتن سیاست سکوت است، در حالیکه همین مدعیان دفاع از مردم در سال ۸۸ با قرار گرفتن در کنار عده ای سودجو به دنبال مطالبه ای ناحق و خلاف قانون بودند حال که دولت مورد حمایتشان برسر کار است حاضر به حمایت از حق قانونی مردم نبوده و صلاح را در سکوت مرگبار می دانند.

اما متاسفانه آشکارشدن سوءاستفاده جریانهای مخالف نظام از اعتراض های مسالمت آمیز مردمی و هدایت آن به سمت اغتشاشات برنامه ریزی شده و سوق دادن فضای کشور به سمت فضای امنیتی ره آوردی جز آسیب رساندن به جان،مال و ناموس مردم ،عدم احقاق وعده های صحیح و محروم شدن از پتانسیل ایجاد شده برای درخواست مطالبات قانونی توام با آرامش نخواهد داشت.

پیشنهادمان به مسئولان کشوری در هر سه قوه مجریه،مقننه و قضائیه این است که باحضور در جمع معترضان ضمن ابراز همدلی ، نسبت به شنیدن مطالبات به حق مردم اقدام و ضمن پیشگیری از سوءاستفاده بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، عزم خود را برای تغییر شرایط به نفع مردم جزم نمایند.

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم﴿۷﴾
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار