کد خبر : 72258
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۲۵

سکوت فرمانداری رودبار و مشکلات ۱۵۵ خانوار مسکن مهر رستم آباد

سکوت فرمانداری رودبار و مشکلات ۱۵۵ خانوار مسکن مهر رستم آباد

پروژه مسکن مهر بخش رستم آباد دارای ۱۵۵ خانوار است ولی این تعداد خانوار با گذشت چندین سال با مشکلات عدیده مواجه بوده و فرماندار رودبار تاکنون هیچ پاسخی به خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر رستم آباد نداده است.

به گزارش گیلانستان، در دولت هشتم و در راستای حل مشکل مسکن بسیاری از زوج‌های جوان طرحی با عنوان ساخت مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن متقاضیان با پرداخت مبلغی صاحب‌خانه می‌شدند.

این طرح عظیم مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته و پس از استقبال مردم، مسؤولان وقت در استان گیلان پس از جانمایی مراحل ساخت مسکن مهر در شهرستان‌های مختلف گیلان را آغاز کردند ولی عدم برنامه‌ریزی درست مسؤولان و تداوم آن در دولت‌های بعدی منجر به بروز و ظهور مشکلات عدیده برای ساکنین مسکن مهر رستم‌آباد شد.

پروژه مسکن مهر بخش رستم‌آباد این شهرستان در زمینی به مساحت ۲.۶ هکتار برای احداث ۲۵۶ واحد ، ۱۵۵ خانوار به‌صورت ۲۳۲ بلوک هشت واحدی در سه‌طبقه احداث‌شده ولی کماکان با گذشت چندین سال از آغاز ساخت آن با مشکلاتی مواجه است.

آب آشامیدنی و نبود امکانات رفاهی مشکل اصلی مسکن مهر رستم‌آباد

به گفته یکی از اهالی رستم‌آباد، اهالی این محل با مشکلاتی عدیده‌ای در حوزه‌های مختلف روبه‌رو بوده و با گذشت چندین سال از ساخت این مسکن مهر همچنان به نانوایی، سوپر مارکت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز بهداشتی درمانی، خطوط اختصاصی تاکسیرانی، اماکن علمی – مذهبی، آموزشی و تحصیلی دسترسی راحتی ندارند.

یونس شهابی که از فعالان اجتماعی رستم‌آباد نیز هست، یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر رستم‌آباد را ساختار نادرست ساخت‌وساز آن می‌داند و می‌گوید قرار بر این بود طبقه همکف به پارکینگ خودروهای ساکنین اختصاص داده شود و هزینه این امر نیز دریافت شد اما در عمل خانوارهای متعددی هم‌اکنون ساکن طبقه همکف هستند و هیچ محلی به‌عنوان جایگزین پارکینگ تهیه نشده است.

یکی از نیازهای اساسی مردم داشتن آب آشامیدنی مناسب است ولی بااین‌حال و به گفته اهالی مسکن مهر رستم‌آباد قطعی مکرر آب و وضعیت ضعیف بهداشت تانکر آب واحدها که منبع آب خوراکی بخشی از خانوارها می‌باشد مشکلاتی را برای این اهالی ایجاد کرده است.

این مشکلات در حالی توسط مردم مسکن مهر رستم‌آباد مطرح می‌شود که این مشکلات  کیفیت پایین آب ساکنین مسکن مهر چندین بار به اداره آب و فاضلاب گزارش‌شده اما برای رفع این مسئله تلاشی صورت نگرفته است.

ولی مشکل اهالی مسکن مهر رستم‌آباد به همین‌جا ختم نشده و معضل پسماند به دغدغه اصلی مردم این خطه از گیلان مبدل شده و به گفته یکی دیگر از اهالی، تخلیه پسماند به‌صورت ناقص و خارج از زمان مقرر منجر به ایجاد مشکلاتی مثل کاهش بهداشت، خطر افزایش بیماری، تجمع حشرات و جوندگان و همچنین آلودگی هوا شده است.

عدم تعلق تجهیزات مناسب به بلوک‌های مختلف مسکن مهر رستم‌آباد

مشکلات عدیده در مسکن مهر رستم‌آباد به حدی زیاد بود که واکنش امام‌جمعه رستم‌آباد را در پی داشت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مالکی در بازدید از مسکن مهر این شهر اظهار کرد: امکانات خوبی در مسکن مهر رستم‌آباد ایجادشده ولی نقص‌هایی به‌ویژه در بلوک‌های مختلف وجود دارد.

امام‌جمعه رستم‌آباد می‌گوید امکانات مساوی به بلوک‌های مختلف تعلق نگرفته است به‌نحوی‌که برخی از بلوک‌ها تجهیزات بهداشتی در آن نصب و در بلوک دیگر این تجهیزات کامل نصب نشده است.

به گفته مالکی مسئله تهیه آب آشامیدنی باید موردتوجه مسؤولان قرار گیرد ولی متأسفانه در بسیاری از بلوک‌های مسکن مهر رستم‌آباد پمپ‌های آب به مقدار کافی وجود ندارد که همین امر منجر شده که مردم نسبت به امکانات ضعیف گله‌مند باشند.

تحمیل هزینه‌های گزاف، بی‌مورد و برخلاف نرخ‌های تصویب‌شده توسط مراکز تاکسیرانی بر ساکنین مسکن مهر و در مواردی عدم خدمات‌رسانی به علت فاصله زیاد و کیفیت پایین جاده مسیر اصلی یکی از موارد مهمی بود که امام‌جمعه رستم‌آباد به آن تأکید داشته و می‌گوید اگر فردی تنها روزی یک‌بار بخواهد به شهر رفت‌وآمد داشته باشد در طول ماه باید ۶۰۰ هزار تومان پول کرایه ماشین بدهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مالکی با انتقاد از بی‌توجهی مسؤولان به مشکلات مسکن مهر رستم‌آباد می‌گوید اهالی این محل جزو ولایتمداری‌ترین مردمان در گیلان هستند ولی از امکانات رفاهی شامل، سوپرمارکت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز بهداشتی درمانی، خطوط اختصاصی تاکسیرانی، اماکن علمی – مذهبی، آموزشی و تحصیلی برخوردار نیستند که بسیار تأسف دارد.

مالکی از مسؤولان درخواست دارد به مسکن مهر رستم‌آباد آمده و به درد و دل‌های اهالی این محل گوش فرا دهند زیرا در دولت مردمی انتظار مردم از مسؤولان مردمی بودن آنان است.

پس از شناسایی مشکلات مسکن مهر رستم‌آباد، خبرنگار روز شنبه طی تماسی با هوشنگ عباسقلی زاده فرماندار شهرستان رودبار، خواهان ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های انجام شده در مسکن مهر در رستم‌آباد شد ولی با گذشت دو شبانه روز علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته متأسفانه تاکنون پاسخی به خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر رستم‌آباد داده نشد و این موضوع به سمع استانداری گیلان نیز رسید.

رستم آباد یکی از محروم‌ترین مناطق استان گیلان بوده و بدیهی است باید مسؤولان با توجه به میزان محرومیت شتاب بیشتری برای رفع مشکلات مردم محروم منطقه از خود نشان دهند و به تبع استانداری گیلان نیز باید نظارت میدانی خود را در این مناطق  دهد.
انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار