کد خبر : 65509
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

بیانیه دو عضو برکنار شده هیئت نظارت بندرانزلی:

سکوت ما برای جلوگیری از تنش است/ تایید افراد مسئله‌دار در انتخابات شورای انزلی

سکوت ما برای جلوگیری از تنش است/ تایید افراد مسئله‌دار در انتخابات شورای انزلی

دو عضو برکنار شده هیئت نظارت بر انتخابات انزلی گفتند سکوت ما تنها برای جلوگیری از تنش در شرایط حساس کشور است اما آگاه باشید که برخی افراد سابقه دار در حال ورود به انتخابات شورای شهر هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، بیت الله کاظمی و یونس سیف زاد دو عضو هیئت نظارت بندرانزلی که به دلیل تخلفات اعضای پیشین این هیئت جایگزین آنها شدند اما با وجود داشتن حکم رسمی و معتبر از هیئت نظارت استان گیلان به دلیل ورود چهره های سیاسی به روند انتخابات شورای شهر انزلی، برکنار شدند و افراد پیشین مجددا جایگزین آنها شدند؛ در رابطه با حواشی به وجود آمده و برخی اخبار کذب منتشر شده در رسانه های مجازی در همین زمینه بیانیه ای را خطاب به مردم بندرانزلی صادر کردند که متن آن به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
مردم شریف، قهرمان و پرافتخار بندر انزلی
با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و امام عزیز و آرزوی صحت و سلامتی برای امام عصر(عج)
و نایب برحقش حضرت آیت الله خامنه ای

همان‌گونه که مطلعید به‌زودی در آستانه رویدادی بزرگ و تأثیرگذار در کشورمان هستیم که تأثیری شگرف بر آینده سیاسی و اجتماعی ایران در عرصه داخلی و بین‌المللی دارد.
در همین راستا با شکل‌گیری مراحل اولیه هسته‌های ناظر و مجری برای انتخابات شورای شهر بندرانزلی، این‌جانبان پس از دعوت مراجع ذیصلاح به‌عنوان سه نفر از پنج عضو نظارت شورای شهر برگزیده شدیم؛ که پس از ورود نماینده محترم شهرستان از صدور حکم جلوگیری شد؛ اما نظر به‌قرار داشتن کشور در شرایطی حساس از ایجاد تنش خودداری کردیم.
متأسفانه در خلال بررسی صلاحیت کاندیداها تخلفاتی آشکار در تائید افرادی به وقوع پیوست که سوابقی محرز و متعدد از تخلفات داشته و مراجع امنیتی نیز استعلام آن‌ها را منفی اعلام نموده بودند که باز با ورود شخص نماینده محترم و حلقه پیرامونی ایشان، در کمال شگفتی شاهد تائید آن‌ها بودیم.
دامنه این اقدامات غیرقانونی آن‌چنان گسترده بود که نهایتاً شورای عالی نظارت در مرکز استان مجدداً حکم به برکناری سه عضو نظارت شهرستان و شروع به کار این‌جانبان در تاریخ ۰۷/۰۲/۱۴۰۰ نمودند که علیرغم صراحت و تأکید موجود در این احکام. و اعلام توسط فرمانداری انزلی و تعیین وقت اولین جلسه رسمی، بازهم با ورود شخص نماینده محترم خودداری به‌عمل‌آمده است.
لیکن این‌جانبان علیرغم اجحاف به‌عمل‌آمده به شخصیت حقیقی و حقوقی و استمرار این احکام، به جهت جلوگیری از ایجاد تنش در فضای شهرستان از هرگونه برخورد تشنج را جلوگیری نموده و با صبر و تأمل همچنان نظاره‌گر اتفاقات اگرچه با نگرانی هستیم.

مردم عزیز بندرانزلی؛
آگاه باشید که اصرار برای حضور برخی عناصر متخلف و سابقه‌دار در شورای شهر چیزی جز رواج بی‌قانونی و تبعات بعدی را در پی ندارد و چنانچه قرار بر ادامه این رویه باشد یقیناً امت بیدار و انقلابی شهرستان سکوت خود را در مقابل شانتاژهای سیاسی و رسانه‌ای برخی چهره‌های مشخص و همچنین تعدادی رسانه زرد و هرزه نویس با سوابق سو ادامه نخواهد داد.
جهت استحضار شما مردم شریف اعلام می‌داریم که احکام صادرشده از طرف هیئت نظارت استان برای این‌جانبان همچنان معتبر بوده و تلاش ما برای ایجاد آرامش نبایستی تعبیر به انفعال و ضعف در مقابل برخی چهره‌های سیاسی گردد بلکه تمامی هدف ما ایجاد فضای آرامش و به‌دور از تنش در شهرستان است.
در پایان باید گفت اقدامات این‌چنین سبب بی‌اعتمادی مردم به مجموعه‌های نظارتی و درنتیجه آن کاهش مشارکت سیاسی مردم بندرانزلی در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد شد. فلذا ضمن اعلام برقرار بودن گلایه‌ها از ضعف و همراهی هیئت نظارت شهرستان با این قانون‌شکنی‌ها و عدم اتخاذ تدابیر برای اجرای دقیق قانون، اعلام می‌داریم که همچنان پیگیر و در حال رصد وقایع، دخالت‌ها و سو استفاده برخی چهره‌ها به جهت صیانت از خون پاک شهدا و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.
والسلام علی من التبع الهدی

بیت‌الله کاظمی یونس سیف زاد

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار