کد خبر : 26100
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴

سکوت و کندروی سبب وضعیت امروز اقتصادی و فرهنگی شده است

سکوت و کندروی سبب وضعیت امروز اقتصادی و فرهنگی شده است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری وضعیت فرهنگی کشور را وحشتناک دانست و گفت: مسئولان باید باید از شدت وخامت این وضعیت بمیرند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله احمد پروایی در مراسم شب‌های قدر مصلی رشت اظهار داشت: بنا بر تفاسیر، آیه مباهله در شان پیامبر‌اکرم(ص) و ‌اهل بیتش نازل شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن کریم حضرت علی(ع) نفس پیغمبر(ص) است عنوان داشت: بر اساس این آیات، ما در این شب‌ها عزادار پیامبر اکرم(ص) نیز هستیم.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان باید در این شب‌ها به‌گونه‌ای عزاداری کنیم که قلب پیامبراکرم(ص) از ما راضی و خشنود گفت: راضی بودن پیامبر(ص) از ما بدین معنا است که ما توانسته‌ایم زمین، زمان، ملائکه و خداوند را از خودمان راضی کنیم.

آیت‌الله پروایی پیامبر اکرم(ص) را هدف خلقت و عامل راضی شدن خداوند متعال از مسلمانان دانست و ابراز داشت: اگر بخواهیم حضرت علی(ع) را در یک جمله معرفی کنیم باید همین جمله را بگوییم که او نفس پیغمبر(ص) است.

وی با تاکید بر اینکه شناخت حضرت علی(ع) به معنای شناخته پیغمبر(ص) است و هرکس حضرت علی(ع) را نشناسد پیغمبر(ص) را نشناخته است افزود: عدم شناخت حضرت علی(ع) و اهل بیت سبب گمراهی و ضلالت انسان می شود.

آیت‌الله پروایی شناخت اهل‌بیت را عاملی برای دور ماندن انسا‌ن‌ها از گناه دانست و تصریح کرد: شناخت خداوند متعال؟ پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) مقدمه‌ای برای شناخت امام زمان(عج) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری شب‌های قدر را قلب ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما انسان‌ها در شب‌های قدر در خواب غفلت باشیم ممکن است فرصت توبه و بازگشت به سوی خدا را از دست بدهیم.

ماه مبارک رمضان را قلب سایر ایام سال دانست و اظهار داشت: ما مسلمانان در شب‌های قدر باید از گناهانمان به خداوند متعال پناه ببریم زیرا عدم توبه و بازگشت به سوی خدا عاملی برای گمراهی ما است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان اسماء الهی را نوعی تکلم با خداوند متعال دانست و گفت: انسان‌ها زمانی که از دنیا می‌روند تازه توجه خطا و گناهانشان می‌شوند اما آن زمان دیگر برای توبه دیر است.

آیت‌الله پروایی با بیان اینکه قلب‌های آلوده به گناه انسان‌ها باید در شب‌های قدر صیقل داده شده و از گناه پاک شود اظهار داشت: از دست دادن فرصت توبه اصلی‌ترین حسرت انسان‌ها است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نگاه به نامحرم را تیری از تیرهای شیطان دانست و اظهار داشت: امروز نباید فقط جوانان را مورد تذکر قرار داد بلکه امروز همه جامعه در معرض خطر هستند.

آیت‌الله پروایی با بیان اینکه اگر ما خودمان را به خواب غفلت بزنیم حتی پیامبران الهی نیز نمی‌توانند ما را بیدار کنند افزود: خداوند متعال در قرآن دستور داده است که مردم نباید از رحمت خدا ناامید شوند.

وی با بیان اینکه شب قدر فرصت مناسبی برای توبه و بازگشت به سوی خداوند متعال است تصریح کرد: همه انسان‌ها باید بدانند اگر به سوی خدا بازگردند خداوند متعال گناهان آن‌ها را می‌بخشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه در روز قیامت عده‌ای حسرت می‌خورند که چرا در دنیا از فرصت توبه استفاده نکردند ابراز داشت: در آن روز دیگر حسرت خوردن فایده‌ای ندارد.

وی با تاکید بر اینکه انسان‌ها باید از خداوند متعال حیا کرده و از ارتکاب گناه و خطا دوری کنند خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت حجاب در جامعه ما وحشتناک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه برخی افراد قصد ندارند از خواب غفلت بیدار شوند گفت: امروز باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده است که دستاوردهای شهدا و دفاع مقدس نادیده گرفته می‌شود.

آیت‌الله پروایی با انتقاد از وضعیت حیوان گردانی برخی از مردم در خیابان‌ها خاطرنشان کرد: این کشور کشور امام زمان(عج) و مسئولان باید از شدت بد بودن وضع فرهنگی آن بمیرند.

وی با تاکید بر اینکه برخی گناهان آثار اجتماعی دارد ابراز داشت: منتظرانه امروز برخی افراد سر خود را مانند کبک در برف کرده‌اند اما باید بدانند ادامه چنین روندی به عذاب الهی منتهی می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تضعیف بنیان‌ خانواده را یکی از عذاب‌های الهی دانست و گفت: در گذشته از هر 100 ازدواج 2 ازدواج به طلاق منتهی می‌شد اما امروز از هر 4 ازدواج یک ازدواج به طلاق منتهی می‌شود.

آیت‌الله پروایی بیان مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه را نوعی واکسینه‌سازی جامعه نسبت به این مشکلات دانست و تصریح کرد: من نمی‌دانم مسئولان دارند چه کار می‌کنند که وضعیت به شکل درآمده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: امروز تا ما از این شرایط انتقاد می‌کنیم به ما می‌گویند دارید تندروی می‌کنید اما سکوت و کندروی سبب وضع امروز شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار