کد خبر : 62538
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399- 46: 11

سیر صعودی تغییر رنگ کرونایی در شهرهای گیلان

سیر صعودی تغییر رنگ کرونایی در شهرهای گیلان

دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تغییر وضعیت رنگ چهار شهر دیگر به گیلان خبر داد و گفته علاوه بر شهر رودسر، لاهیجان و صومعه‌سرا که از گذشته نارنجی بودند، شهرهای رودبار، رشت، آستانه‌اشرفیه و بندرانزلی به شهرهای نارنجی گیلان اضافه شدند.

به گزارش گیلانستان، مسؤولان بهداشت گیلان بارها اعلام کرده بودند که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، وضعیت شیوع بیماری کرونا به‌مراتب از وضعیت نیمه عادی خارج و شمار بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید۱۹ افزایش خواهد یافت.

متأسفانه روزبه‌روز رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به‌ویژه در بازارها و مراکز تجمع افزایش‌یافته و همان‌گونه که کارشناسان امر مدعی هستند، عدم رعایت پروتکل‌ها با شمار مبتلایان سراپایی و بستری و فوتی کرونا در گیلان افزایش پیدا می‌کند.

مسعود نوروزی، معاون فنی معاونت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آخرین گزارشی که ارائه کرده گفته که علاوه بر شهر رودسر، لاهیجان و صومعه‌سرا که از چند روز گذشته نارنجی بودند، شهرهای رودبار، رشت، آستانه‌اشرفیه و بندرانزلی نیز به شهرهای نارنجی گیلان اضافه‌شده‌اند.

افزایش یک‌باره چهار شهر از زرد به نارنجی در گیلان نشان می‌دهد سیر صعودی تغییر وضعیت رنگ‌های کرونایی در گیلان نگران‌کننده بوده و باید توجه مردم به آن جدی‌تر شود.

البته نکته امیدوارکننده اینکه شهرستان‌های شفت و املش در وضعیت آبی شیوع بیماری کرونا قرار دارند و این یعنی اینکه هرچقدر آمدوشد به مناطق کمتر شود و پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت شد، جان مردم در امنیت خواهد بود و مردم کمتر مصیبت‌زده خواهند شد.

نوروزی در پاسخ به چرایی تغییر رنگ شهرهای گیلان به نارنجی می‌گوید که رفتار ویروس کرونا کاملاً مشخص است. وی تأکید می‌کند که اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی جدی گرفته نشود، وضعیت شیوع کرونا در استان نگران‌کننده‌تر هم خواهد شد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین تأکید کرده که دورهمی ها یکی از کانون‌های شیوع کرونا در استان هست و اگر این رویه همچنان ادامه پیدا کند، شاهد افزایش کرونا خواهیم بود و نگران‌کننده‌تر از آن اینکه در مدت کوتاهی ما می‌توانیم به حالت قبلی برگردیم و این یعنی هشداری برای همه.

در حال حاضر۴۵۰ تن از هم‌وطنانمان در بیمارستان‌های استان بستری هستند. آن‌طور که معاون فنی معاونت بهداشتی اعلام کرده ۱۰۰ نفر از این بیماران بستری در ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند. و نگرانی بیشتر اینکه نه‌تنها ویروس کرونا برخلاف عادی انگاری مردم از سرایت و همه‌گیری‌اش کم نشده بلکه درعین‌حال افزایش نیز پیداکرده است.

نوروزی گفته ۷۴ تن از گیلانیان و مسافرانی که در گیلان حضور داشتند و پروتکل‌های بهداشتی را به هر نحوی رعایت نکردند طی ۲۴ ساعت گذشته به شمار بستری‌شدگان کرونا در استان اضافه‌شده‌اند؛ این یعنی اینکه همچنان باید کرونا را در گیلان جدی بگیریم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار