کد خبر : 50466
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

سیر نزولی اپیدمی کرونا بسیار کُند است/ جوانان حفاظت فردی را جدی بگیرند

سیر نزولی اپیدمی کرونا بسیار کُند است/ جوانان حفاظت فردی را جدی بگیرند

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، سیر نزولی اپیدمی کرونا را بسیار کند دانست و گفت: برای حفظ وضعیت باثبات فعلی و جلوگیری از اوج گرفتن اپیدمی باید حفاظت فردی را جدی بگیریم.

به گزارش گیلانستان دکتر محمدرضا نقی پور، با بیان اینکه استان گیلان نسبت به اوج اپیدمی کرونا در اسفندماه به وضعیت باثباتی رسیده است، اظهار کرد: در مرحله کنترل و مدیریت نسبی بیماری قرار داریم، اما کماکان این اپیدمی وجود دارد.

وی سیر نزولی اپیدمی کرونا را بسیار کند دانست و یادآور شد: این اپیدمی در یک سطح ثابتی همچنان به فعالیت خودش ادامه می دهد؛ البته با همکاری مردم در رعایت حفاظت فردی وضعیت را مدیریت کردیم، اما نیازمند همکاری بیشتر هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به آغاز پلکانی فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در قالب طرح فاصله گذاری هوشمند، خاطرنشان کرد: مشاغل کم خطر و متوسط براساس پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت در حال فعالیت هستند لذا باید شاهد رفتار مسئولانه تری از مردم باشیم.

نقی پور، با بیان اینکه اپیدمی کرونا پتانسیل بازگشت دارد، گفت: در صورت عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی موج دوم شروع می شود لذا برای حفظ وضعیت باثبات فعلی و جلوگیری از اوج گرفتن اپیدمی باید حفاظت فردی را جدی بگیریم.

وی از رصد شهرهای کرونای صفر طی دو هفته خبر داد و اضافه کرد: از نیمه ماه مبارک رمضان شهرهایی که طی دو هفته مورد جدید ابتلا به کرونا نداشته باشند از فعالیت های بیشتری برخوردار خواهند شد، اما در حال حاضر هیچ شهری رصد نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی دغدغه نداشته باشند، گفت: پرسنل بهداشت محیط استان گیلان از اسفندماه تاکنون بسیار پرمشغله بوده اند و بازدیدهای مستمر و فراوانی از واحدهای صنفی به ویژه عرضه کننده مواد غذایی داشته اند و بیش از ۴۰۰ واحد را پلمب کرده اند، اما با توجه به وجود بیش از ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان امکان نظارت بر همه این واحدها وجود ندارد و مردم باید حفاظت فردی را رعایت کنند.

وی کرونا را موجب تغییر فرهنگ مردم دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بسیاری از مردم رفتار بهداشتی خود را تغییر داده اند، اما همچنان عده ای مایه نگرانی هستند، زیرا فکر می کنند به واسطه جوان بودن و عدم برخورداری از زیرفاکتورهای زمینه ای ابتلا به کرونا بیمار نمی شوند، اما همین افراد می توانند ناقل باشند و یک فرد سالمند را دچار بیماری شدید و حتی مرگ کنند لذا رعایت حفاظت فردی برای همگان جدی است.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار