کد خبر : 8148
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹

سیستم اداری کشور بیمار است/ معضل بیکاری با پشت میزنشینی حل نمی‌شود

سیستم اداری کشور بیمار است/ معضل بیکاری با پشت میزنشینی حل نمی‌شود

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم اداری کشور بیمار بوده و باید اصلاح شود.

به گزارش ” گیلانستان” ، ولی داداشی بعدازظهر امروز در نشست گردشگری شهرستان آستارا در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا اظهار کرد: گردشگری یک فرصت جهانی است و تمام دولت‌ها و ملت‌های دنیا از این فرصت به نحو مطلوب استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیلان و شهرستان آستارا از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بالقوه گردشگری برخوردار است، تصریح کرد: جای تأسف دارد که روی ظرفیت‌های بالقوه گردشگری موجود در این شهرستان کاری انجام‌ نشده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید از ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف کشور در راستای اشتغال‌زایی استفاده مطلوب کرد، خاطرنشان کرد: آبشار لاتون، استیل عباس‌آباد و روستای چملر از جمله مناطق گردشگری شهرستان هستند که ناشناخته مانده‌اند.

وی با بیان اینکه آستارا به دلیل برخورداری از مرز دریایی، مرز زمینی، وجود گمرک و در آینده نزدیک مرز ریلی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان از شرایط بالای سرمایه‌گذاری برخوردار است، گفت: کسی که در این شرایط خراب اقتصادی، اقدام به سرمایه‌گذاری کند ایثارگر است و باید از چنین شخصی استقبال کرد.

داداشی ادامه داد: در کشور ترافیک‌های قانونی برای گرفتن مجوز وجود دارد و سرمایه‌گذاری که به دنبال گرفتن مجوز باشد باید از هفت‌خوان رستم عبور کند و این روند نشان می‌دهد سیستم اداری کشور بیمار است و باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه 99 درصد از مراجعات مردمی به دفتر نمایندگان مجلس به دلیل معضل بیکاری است، گفت: این معضل با گفتاردرمانی و پشت میز نشستن برطرف نمی‌شود و طبق منویات مقام معظم رهبری، نظام در برابر بیکاری جوانان شرمنده است.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران موجود در آستارا باید حفظ شوند، گفت: برخی از سرمایه‌گذاران بومی از ناهماهنگی‌های موجود در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در زمینه پروژه‌های تله‌کابین حیران و استیل عباس‌آباد گلایه‌مند هستند.

داداشی مشخص شدن تکلیف نهایی مدرسه حکیم نظامی را ضرورت دانست و یادآور شد: در هفته‌های اخیر نشستی با این محوریت در مدیریت آموزش‌و پرورش شهرستان با حضور سرپرست فرمانداری تشکیل شد و فعال شدن انجمن میراث فرهنگی و تشکیل شدن سازمان مردم‌نهاد حامیان بناهای تاریخی از مصوبات این نشست بود.

وی با اشاره به اینکه راه آبشار لاتون مجوز قانونی ندارد، متذکر شد: این راه توسط خود مردم درست‌ شده و به عرصه منابع طبیعی تعلق دارد و با رایزنی‌های صورت گرفته و همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری ساخت و بازسازی راه آبشار لاتون در سال آینده در دستور کار گرفته و هزینه آن مشخص‌شده است. /فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار