کد خبر : 9267
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1395- 03: 19

سیطره بی رحمانه مرکز کنترل گاز نظام مهندسی در گیلان / از افزایش ۳ هزار درصدی تعرفه تا تحمیل بازرس

سیطره بی رحمانه مرکز کنترل گاز نظام مهندسی در گیلان / از افزایش ۳ هزار درصدی تعرفه تا تحمیل بازرس

تاسیس و شروع به کار مرکز کنترل گاز نظام مهندسی گیلان به شکل کنونی منطبق بر هیچ یک از قوانین نظام مهندسی نیست.

به گزارش گیلانستان ، امروز بیش از یک دهه از سیطره بی رحمانه مرکز کنترل گاز سازمان نظام مهندسی گیلان بر مردم استان می گذرد در حالی که علی رغم دریافت هزینه های کلان به ظاهر قانونی، خدماتی بسیار ضعیف و به دور از شان مردم ارائه می شود.

یک منبع آگاه که نمی خواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: تاسیس و شروع به کار مرکز کنترل گاز نظام مهندسی گیلان به شکل کنونی منطبق بر هیچ یک از قوانین نظام مهندسی، آئین نامه های اجرایی و حتی شیوه نامه اجرایی نیست و همین امر باعث شده که از سازمانی غیر انتفاعی به بنگاهی صد در صد اقتصادی تبدیل شده است.

گفتنی است فقط با گذشت ۱۲ سال از تاسیس این مرکز، تعرفه بازرسی لوله کشی منزل مسکونی بیش از ۳۳۶۲ درصد افزایش داشته است و به عنوان مثال تنها برای تغییر نام هر واحد مسکونی، ضمن دریافت یک تعرفه کامل (۱.۳۴۵.۰۰۰) ریال، مبلغ ( ۱.۱۰۰.۰۰۰) ریال نیز از مالک و مجری دریافت می شود.

همچنین جای تامل دارد که مبتنی بر کدام مصوبه قانونی، نظام مهندسی گیلان برای هر گونه تغییر در نقشه، اعم از کد ملی و کد پستی و یا اصلاح هر اشتباه نوشتاری، مبلغ ۴۶۰.۰۰۰ ریال از مجریان و مردم مظلوم استان دریافت می کند و در قبال آن تقریبا هیچ خدماتی ارایه نمی کند.

این سازمان علاوه بر گرفتن مبالغ گزاف، از خدمت رسانی به مردم شهرستانها نیز جلوگیری کرده است و در حالی که طبق قوانین نظام مهندسی، خدمات هفت گانه مهندسی باید از طریق دفاتر مهندسی در شهرها انجام شود و این اقدام موجب شده است تا با جلوگیری از ارائه خدمات بموقع، مردم استان مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

این در حالی که است که اداره راه و شهرسازی استان (به عنوان نهاد نظارتی عالی بر سازمان نظام مهندسی) باید در خصوص ایجاد دفاتر مهندسی در شهرستانها برای ارائه خدمات نظارت لوله کشی گاز اقدام کند (طبق ماده ۹ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مصوب سال ۱۳۵۷ و طبق بند شیوه نامه اجرایی آن).

یکی از مهمترین انتقادات مجریان ارئه کننده خدمات گازی اعمال سلیقه در امر بازرسی و گرفتن ایرادات بنی اسرائیلی در نظارت و عدم تایید لوله کشی در بازرسی نوبت اول به بهانه های غیر موجه است که منجر به پرداخت هزینه های مازاد در بازرسی دوم و سوم می شود.

مشکل جدی دیگر در رابطه با مرکز کنترل گاز نظام مهندسی استان گیلان که یکی از مجریان گاز، آن را مرکز ” من درآوردی ” نامید این است که حق هیچگونه اعتراض برای مجری و مالک وجود ندارد زیرا مجری از تلافی مهندسین در بازرسی ها می ترسد و مالک نیز حق تغییر بازرس تحمیلی را ندارد.

یکی دیگر از انتقادات اساسی مردم از این مرکز، عدم توانایی پاسخگویی سریع به مجریان و مالکین از سوی کمیته فنی است که علی رغم حجم زیاد مراجعات تنها به یک جلسه در هفته بسنده کرده است و همین امر موجب تجمع بیش از حد مراجعین در مرکز کنترل گاز نظام مهندسی گیلان و نارضایتی حداکثری مردم شده است.

انتهای پیام/۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اشکان چهارشنبه , ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۸:۵۲

سلام
درموردمرکز کنترل گاز متن بالا عین حقیقته ،سازمان بازرسی ونهادهای اطلاعاتی وقضایی کجاهستندمگراین مملکت امام زمان نیست چراجلوی این دزدی آشکاررانمیگیرند،آقای استاندار،آقایان ائمه جمعه ،فرمانداران ،شهرداران ،خانواده های شهدا،سپاهیان اسلام ،به داداین مردم برسید،این مرکز جعلی این مردم راخورداینهااز اسرائیل هم اسرائیلی ترند.

محمد خاتمی چهارشنبه , ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۳۵

تمام کلمات و جملات این نوشته درست و قابل اثبات هست… مردم گیلان مخصوصا غرب گیلان در مضیقه هستند.
البته با یک شخص معتاد که نصف روز خمار و نصف دیگر روز رو نءشه هست نمیشه مدعی مدیریت صحیح استانی شد.

حجت ....... پنجشنبه , ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰:۱۵

سلام. با توجه به اطلاعاتی که دارم این سازمان که کارش چپاول کردن مردم هست با تاسیس این مرکز گاز پول خوبی به جیبش زده.

شنیدم که ساختمان نظام مهندسی با همین پول گاز ساخته شده.

نارضایتی مردم از عملکرد مهندسین گاز که اغلب تازه به دوران رسیده هستند، بسیار زیاده. که اگه زودتر پیشگیری نشه یقینا مشکلات بیشتری دامنگیر نظام مهندسی میشه

سجاد دوشنبه , ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰:۱۴

قطعا قاطعیت و احساس مسولیت مهندسین نظام باعث درج نظرات منفی نویسنده (مجری) گشته است..

محفوظ دوشنبه , ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰:۲۵

در اینکه این متن توسط یک یا چند مجری گاز نوشته شده هیچ شک و شبهه ای وجود نداره،فقط تاسف در اینجاست که مدیریت این سایت چطور یکطرفه به قاضی رفته و چنین متن سراسر کذب و دروغی رو درج کرده است.آمار بسبار پایین مرگ و میر بخاطر گاز و مسایل مربوط به آن در استان گیلان مهر تاییدی است بر کنترل صحیح بازرسین گاز و اگر نبود اعمال قانون مبحث هفدهم ساخمان توسط بازرسین دقیق و قاطع استان،هرگز شاهد چنین آمار درخشانی نبودیم.چنین کینه و نارحتی تنها از تعداد اندکی از مجریان گاز که فقط به فکر منافع شخصی خود میباشند و جان و مال مالکین هیچ ارزشی برایشان ندارد بر می آید البته این تعداد اندک در برابر مجریان صلاحیت دار منصفی که بازرس را به چشم همکار خود میبینند رقم قابل ملاحظه ای نیست.هموطنان گیلانی اطمینان داشته باشند که بازرسین گاز که فرزندان گیلان میباشند جان و مال هیچ مالکی را فدای منفعت اندک مجریان بر آشفته و فرصت طلب نمی کنند و با اقتدار به بازرسی خود ادامه میدهند

ناشناس شنبه , ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۳:۴۱

متاسفانه ما هم با برخی از این مجریان فرصت طلب که صلاحیت و دانش کافی ندارند برخورد کرده ایم. کسانی که نه تنها به سلامت مردم رحم نمی کنند بلکه از مردم نیز سو استفاده های مختلف می کنند. به نظر میاد شرکت های مجری باید به دست مهندسین اداره شوند تا جان و مال مردم در امان بیشتری باشد. بهتر است شرکتهای مجری مافیایی فعلی منحل و شرکتهای مجری جدید تحت اداره مهندسین مجری نظام مهندسی اداره شود.

امیر سه شنبه , ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸

اکثر مهندسین پول میگیرنمهر میزنن

امیر رضا شنبه , ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

بنده به عنوان شخص بی طرفی که فقطخواستار تایید لوله کشی گاز خودم بودم چنان مورد بی مهری یک مهندس خودشیفته و بی سواد قرار گرفتم که خدا میدونه با چه تلاشی تونستم از چنگ رفتارهای سلیقه ای اون مهندس خلاص شم. البته سه ماه زمان برد و بیشتر از هفت بار به اداره کل راه و شهرسازی و بیشتر از یازده بار به نظام مهندسی رفتم تا بتونم حقمو از اون سازمان بی صاحب بگیرم . اونا فقط به پول و منافع خودشون فکر میکنن. همه ی استان رو به گند کشیدن. خدا ازشون نگذره

رفتن به نوار ابزار