کد خبر : 29824
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

سیلاب ۳۲۶ میلیارد تومان به استان گیلان خسارت وارد کرد

سیلاب ۳۲۶ میلیارد تومان به استان گیلان خسارت وارد کرد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به خسارت ۳۲۶ میلیارد تومانی سیل به این استان گفت:‌ بودجه علی‌الحساب جهت بازسازی مناطق سیل‌زده از سوی سازمان برنامه و بودجه به گیلان تخصیص پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان، ولی داداشی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ با توجه به خسارت 326 میلیارد تومانی سیل اخیر و رایزنی مجمع نمایندگان گیلان با سازمان برنامه و بودجه مقرر شد فعلاً بودجه‌ای علی‌الحساب به صورت تنخواه جهت بازسازی مناطق سیل‌زده به استان تخصیص پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد:‌ بارش باران سیل آسای روزهای گذشته در مناطق مختلف گیلان مشکلات و معضلات عدیده‌ای را در استان از قبیل تخریب پل‌ها،‌ راه‌های دسترسی،‌ امکانات زیرساختی و نظایر این پدید آورده که برای بازسازی آن‌ها به اعتبارات ملی نیاز است.

سخنگوی کمیسیون اصل ‌90 مجلس تصریح کرد:‌ در روزهای اخیر رایزنی‌های گسترده‌ای را با مسئولان ذیربط در مناطق شرقی و غربی گیلان جهت بررسی اوضاع و برآورد خسارات وارده به انجام رساندیم که حجم خسارات طبق آخرین نتایج به‌دست آمده 326 میلیارد تومان اعلام شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس ابراز داشت:‌ مجمع نمایندگان گیلان در روزهای گذشته جلسه‌ای را با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ترتیب داد که در این نشست مهم‌ترین موضوعات استان و پرداخت تسهیلات جهت بازسازی خسارات ناشی از سیل بررسی شد.

وی اولویت نخست این جلسه را پیگیری تخصیص اعتبارات لازم جهت بازسازی مناطق سیل‌زده اعلام کرد و گفت:‌ در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه قول دادند ضمن مطرح کردن این قضیه در هیئت دولت یک بودجه علی‌الحساب را نیز به صورت تنخواه در اختیار ستاد مدیریت بحران گیلان قرار دهد.

وی با تأکید بر لزوم تخصیص سریع منابع جهت بازسازی خسارت‌ها بیان داشت:‌ با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد تا قبل از پرداخت هزینه خسارت‌های نهایی توسط دولت،‌ مبالغ یاد شده برای انجام موارد ضروری به ستاد مدیریت بحران گیلان تخصیص پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ‌90 مجلس با بیان اینکه مجمع نمایندگان گیلان به شدت پیگیر تخصیص این اعتبارات است ابراز داشت:‌ امیدواریم با اعطای این اعتبارات از سوی دولت به استان گیلان،‌ دستگاه‌های ذیربط نیز به سرعت عملیات بازسازی را در مناطق سیل‌زده استان آغاز کنند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار