کد خبر : 83880
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401- 13: 19

رئیس دانشگاه گیلان:

شاخصه نهضت جنگل حفظ استقلال کشور با اتکا به آموزه‌های دینی است

شاخصه نهضت جنگل حفظ استقلال کشور با اتکا به آموزه‌های دینی است

رئیس دانشگاه گیلان گفت: میرزا کوچک نشان داد که می‌توان با اتکا به آموزه‌های دینی جامعه را از شرق و غرب بی‌نیاز کرد و پرچم استقلال را برافراشت.

به گزارش گیلانستان، فرید نجفی ظهر چهارشنبه در همایش علمی تبارشناسی شخصیت میرزاکوچک و نهضت جنگل در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی برای اعتلای نام ایران و آزادگی ملت ایران جان خود را فدا کرد، گفت: شهدای ما در هر دوره‌ای با ایثار و از خودگذشتگی گام مهمی در راستای اعتلای نام ایران برداشتند.

 

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به کیفیت بالای برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کنگره میرزا کوچک تصریح کرد: میرزا کوچک روحانی مجاهدی بود که می‌تواند الگویی مناسب برای نسل امروز باشد.

 

وی با بیان اینکه سیاستمداران و مدیران ما باید با تاسی از شخصیت و راه میرزا به مردم خدمت کنند، بیان کرد: میرزا با درک شرایط حساس تاریخ کشور وارد میدان مبارزه شد و نشان داد که عنصر اساسی استقلال ملت اتکا به داشته‌های خویشتن است.

 

نجفی با اشاره به شاخصه مهم نهضت جنگل بیان کرد: میرزا کوچک نشان داد که می‌توان با اتکا به آموزه‌های دینی و قدرت لایزال الهی، جامعه را از شرق و غرب بی‌نیاز کرد و پرچم استقلال را برافراشت.

 

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه میرزا کوچک به دنبال تبیین معارف اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور بود افزود: حجم پژوهش‌های علمی پیرامون نهضت جنگل و شخصیت میرزا بسیار کم است و باید برای ارتقای آن بیشتر تلاش شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار