کد خبر : 33563
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 بهمن 1397- 22: 11

شاخص بهره‌مندی گیلان در حوزه آب روستایی ۷۶/۶ درصد است

شاخص بهره‌مندی گیلان در حوزه آب روستایی ۷۶/۶ درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به وجود ۹۰هزار مشترک روستایی در این استان، گفت: شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب آشامیدنی ۷۶/۶ درصد است.

به گزارش گیلانستان محبعلی رنج‌ور با اشاره به بهره‌برداری از ۲۸ پروژه در ۵۱روستا ایام دهه فجر در گیلان، اظهارکرد: این پروژه‌ها با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار و بهره‌مندی ۳۴ هزار نفر بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از این تعداد ۴۸ روستا در حوزه آب شرب و سه روستا در حوزه فاضلاب روستایی است.

رنج‌ور با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۴ آب و فاضلاب روستایی فاقد اعتبارات ملی بود،  ادامه‌داد: با پیگیری نمایندگان و عنایت رهبری معظم انقلاب و اهتمام دولت از صندوق توسعه ملی تا امسال ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال ۷۷ تاکنون ۱۷۹۰ روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم برخوردار شده‌اند، گفت: در حال حاضر گیلان در حوزه روستایی دارای ۹۰ هزار مشترک است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه گیلان دارای ۱۶۲ هزار مخزن است، بیان‌کرد: طرح‌های آب و فاضلاب روستایی در طول سال‌های گذشته با اعتبار ۸۲۰ میلیارد تومان اجرایی و به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب آشامیدنی را ۷۶/۶ درصد عنوان و اظهارکرد: این شاخص در کشور۳/۶ درصد بالاتر از استان گیلان است.

رنج‌ور با بیان اینکه بزرگترین پروژه غرب گیلان در آینده نزدیک در شهرستان شفت آغاز می شود، ادامه داد: فاز نخست این پروژه در روستای بداب با بهره‌مندی ۳۶ روستا و اعتبار پیش‌بینی شده ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اجرایی شده و امیدواریم طی دو سال آینده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار