کد خبر : 27897
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مرداد 1397- 30: 17

شبکه “خادمین افتخاری رسانه” در بقاع متبرکه گیلان راه‌اندازی شد

شبکه “خادمین افتخاری رسانه” در بقاع متبرکه گیلان راه‌اندازی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: شبکه خادمین افتخاری رسانه در بقاع متبرکه با حضور ۳۰ خبرنگار و فعالان رسانه‌ای در استان گیلان راه‌اندازی شد.

به گزارش گیلانستان حجت‌‌‌الاسلام‌ والمسلمین ستار علیزاده صبح امروز در نشست مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف با اصحاب رسانه استان گیلان در رشت اظهار داشت: اصحاب رسانه بازوانی توانمند در ترویج مباحث فرهنگی و اجتماعی هستند.

وی از راه‌اندازی شبکه خادمین افتخاری رسانه در  بقاع متبرکه در استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه این شبکه در حال حاضر با عضویت ۳۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای ایجاد شده است گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه می‌توانند با عضویت در این شبکه خادم افتخاری یکی از بقاع متبرکه سطح گیلان باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای با عضویت در این شبکه می‌توانند مسائل مربوط به رسانه و فعالیت رسانه‌ای آن بقاع متبرکه را برعهده بگیرند گفت: در حال حاضر ۳۰ نفر عضو این شبکه هستند و یک جلسه آموزشی در راستای این شبکه در رشت برگزار شده است.

علیزاده با تاکید بر اینکه تشکیل مجمع خیرین نیز از دیگر برنامه‌های و اهداف مورد نظر در بقاع متبرکه استان است که به‌طور ویژه دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و اصحاب رسانه به‌درستی می‌توانند در راستای رسیدن به اهداف از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط و همدلی مسئولان و اصحاب رسانه به نفع انقلاب، نظام و مجموعه‌های مختلف در سطح جامعه است و از این ارتباط یک نفع دو طرفه عینی حاصل می‌شود تصریح کرد: به منظور استفاده صحیح از ظرفیت اصحاب رسانه باید راهکارها و برنامه‌های مطلوبی برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه قبول نقد منصفانه و توجه به نقاط ضعف بیان شده از سوی اصحاب رسانه در حوزه اوقاف به طور جدی دنبال می‌شود افزود: شبکه خادمین افتخاری رسانه در بقاع متبرکه در راستای رسیدن به اهداف فرهنگی و استفاده از ظرفیت رسانه انجام شده است.

علیزاده با تاکید بر اینکه مساجد و بقاع متبرکه تنها مکان نمازگزاری، نیایش و دعا نیست و رفع نیاز‌های فرهنگی، اجتماعی و مسائل مشاوره‌ای باید در این مکان مقدس دنبال شود بیان کرد: مسجد می‌تواند علاوه بر مرکز دعا و نیایش مرکز رفع معضلات جامعه باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت در حوزه‌های ورزشی در آستان مقدس خواهر امام رشت آغاز شده و مکانی به‌عنوان فعالیت‌های ورزشی در این مکان مقدس طراحی شده است افزود: حضور اصحاب رسانه به‌عنوان خادم افتخاری در بقاع متبرکه می‌تواند موجب انعکاس شفاف عملکرد آن مکان مقدس باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه از تمامی اصحاب رسانه گیلان دعوت می‌شود تا عضو شبکه افتخاری خادمین رسانه بقاع متبرکه گیلان شوند خاطرنشان کرد: تلاش است تا شبکه خادمین افتخاری در گیلان به‌صورت تخصصی فعال شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه تشکیل این شبکه افتخاری خادمین در حوزه‌های مهندسی و پزشکی دنبال می‌شود و تشکیل این شبکه برای نخستین بار در کشور در گیلان محقق شده است گفت: تلاش است تا با اقدامات مذکور در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری که “مساجد باید قطب فرهنگی باشند” اقدام کرد.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار