کد خبر : 24805
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1397- 39: 19

شخم اولیه ۸۲ درصد از اراضی کشاورزی لاهیجان/ پیشرفت ۶۴ درصدی طرح تجهیز و نوسازی

شخم اولیه ۸۲ درصد از اراضی کشاورزی لاهیجان/ پیشرفت ۶۴ درصدی طرح تجهیز و نوسازی

فرماندار لاهیجان عنوان کرد: در شهرستان لاهیجان ۸۲ درصد شخم اولیه در اراضی کشاورزی صورت گرفته است و این می طلبد که با توجه به شرایط جوی، به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش گیلانستان، امیر جانبازی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: اداره جهاد کشاورزی با روسای شوراهای جلساتی را جهت حل مشکلات آبی داشته باشند، چرا که این عزیزان در خط مقدم تولید و در ارتباط مستقیم با کشاورزان قرار دارند.

وی افزود: دستگاه های مربوطه با کمک مروجان روستایی و با استفاده از ظرفیت دهیاران، کشاورزان را به بیمه کردن محصولات کشاورزی ترغیب نمایند.

فرماندار لاهیجان، با بیان اینکه اگر مکانیزاسیون به صورت استاندارد در شهرستان فرهنگ‌سازی شود بسیاری از مشکلات زیرساختی کشاورزی حل خواهد شد، گفت: بانک نشاء باعث کاهش هزینه‌های تولید در کشاورزی می شود و این باید بین کشاورزان به خوبی اطلاع رسانی گردد تا از امکانات این بخش در شهرستان به خوبی بهره برداری کنیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در شهرستان لاهیجان ۸۲ درصد شخم اولیه در اراضی کشاورزی صورت گرفته است و این می طلبد که با توجه به شرایط جوی، به ۱۰۰ درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بالای سطح زیر کشت برنج در شهرستان لاهیجان رهاسازی، تامین و توزیع آب توسط آب منطقه ای و جهاد کشاورزی که بسیار امر مهمی می باشد با دقت صورت گیرد.

جانبازی، با اشاره به پیشرفت ۶۴ درصدی طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شهرستان، خواستار رفع هرچه سریع   تر مشکلات در این حوزه شد و تاکید کرد: حدود ۳ هزار هکتار از این طرح مربوط به اراضی شهرستان لاهیجان بوده که اتمام هر چه زودتر آن ضروری است.

وی افزود: انعقاد قرارداد با کارخانجات طبق شرح وظایف سازمان چای صورت گیرد تا از اول اردیبهشت آماده دریافت برگ سبز چای باشند. با آن دسته از کسانی که در پرداخت مطالبات چایکاران کوتاهی کردند، برخورد شود.

فرماندار لاهیجان، با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات متعدد از سوی دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات مردم، یادآور شد: لازم است دستگاه های اجرایی شهرستان اقدام به برگزاری جلسات و همایش های لازم با حضور افراد مرتبط و دست اندرکاران حوزه فعالیتی خود نمایند تا جهت رفع مشکلات هر حوزه به شکل تخصصی راهکارهای مطلوب ارائه شود./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار