کد خبر : 74650
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۶:۴۴

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان:

شخم زمستانه ۱۰ درصدی شالیزارهای گیلان/ لایروبی ۱۶۰۰هکتار آب بندان

شخم زمستانه ۱۰ درصدی شالیزارهای گیلان/ لایروبی ۱۶۰۰هکتار آب بندان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به محدودیت‌های آبی و کاهش بارش ها و شخم ۱۰ درصدی مزارع استان، گفت: امسال هزار و ۶۰۰ هکتار از آب بندان های گیلان لایروبی شده است.

به گزارش گیلانستان، سید علی موسوی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره محدودیت‌های آبی و کاهش بارش باران، اظهار کرد: به دلیل کاهش بارندگی، اصراری بر شخم پاییز و زمستان نداریم و امسال کمتر از ۱۰ درصد مزارع گیلان شخم زمستانه شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، طی دو ماه آینده بارش‌های خوبی داریم، افزود: کشاورزان می‌توانند در این مدت نسبت به شخم زمستانه اقدام کنند که در افزایش تولید محصولات نیز مؤثر است.

وی با اشاره به وجود بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار آب بندان در استان گیلان، گفت: امسال هزار و ۶۰۰ هکتار از آب بندان های استان لایروبی شده که ۳۷ هزار هکتار از اراضی را پوشش می‌دهد و اگر سایر آب بندان ها نیز لایروبی شوند، تا ۲۹۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی می‌شود.

موسوی در ادامه به افزایش قیمت کود اشاره و تصریح کرد: طبق تدابیر اتخاذ شده حواله کودهای کشاورزی به صورت الکترونیکی توزیع و کشاورزان می‌توانند با کد ملی خود نسبت به دریافت کود مورد نیاز اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این سازمان امسال ۳۱ هزار تن کود را تأمین کرده است، ادامه داد: تأمین ۵۱ هزار تن کود دیگر نیز ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید آزمون برگ و خاک داشته باشند تا طبق آن کود مناسب تجویز شود، تصریح کرد: تقویم زراعی توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا به نحو مطلوب‌تری از منابع آبی استفاده کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار