کد خبر : 64527
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان:

شخم ۷۵ درصدی شالیزارهای گیلان/ ۲۲۰۰ تن بذرگواهی شده توزیع شد

شخم ۷۵ درصدی شالیزارهای گیلان/ ۲۲۰۰ تن بذرگواهی شده توزیع شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به شخم ۷۵ درصدی شالیزارهای استان، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تن بذر گواهی شده نیز در میان کشاورزان توزیع شده است.

به گزارش گیلانستان، سید علی موسوی با اشاره به آخرین وضعیت آماده سازی اراضی شالیزاری استان گیلان برای کشت برنج، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۵ درصد شالیزارهای استان گیلان شخم زمستانه و یا شخم اول را انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه شالیکاران برنامه‌های خود را برای خزانه گیری و آغاز نشا بر اساس تقویم زراعی انجام دهند، افزود: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که در حال حاضر بیش از ۱۷۸ هزار هکتار از این اراضی شخم اول را انجام داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توزیع دو هزار و ۲۰۰ تن بذر گواهی شده برنج در میان شالیکاران، گفت: بیش از ۳۶ هزار تن کود شیمیایی نیز برای عملکرد بهتر در تولید برنج در میان کشاورزان گیلانی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نکاتی که کشاورزان باید در این مورد باید به آن توجه کنند استفاده متناسب از کودهای شیمیایی است، ادامه داد: بر اساس تقویم زراعی خزانه گیری برنج در استان گیلان از شش روز پیش آغاز شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار