کد خبر : 33891
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397- 02: 17

شرایط استقرار صنایع متوسط و کوچک در گیلان کاملاً مهیا است

شرایط استقرار صنایع متوسط و کوچک در گیلان کاملاً مهیا است

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه زمینه حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی در استان گیلان باید فراهم شود گفت:‌ برخلاف صنایع سنگین شرایط استقرار صنایع متوسط و کوچک در گیلان کاملاً مهیا است.

به گزارش گیلانستان سیدکاظم دلخوش اباتری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورت رفع بروکراسی‌های زائد و حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی در کنار مهیا کردن شرایط مشارکت آن‌ها جهت ایجاد صنایع متوسط و کوچک زمینه‌های رشد اقتصادی گیلان فراهم می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس از فراری دادن سرمایه‌گذاران از استان گیلان و ضربه‌هایی که این قضیه در دراز مدت به استان وارد می‌کند سخن گفت و عنوان کرد: علاوه بر مسئولان دستگاه‌های مختلف مردم نیز باید در این راه مشارکت داشته باشند و شرایط را برای حضور سرمایه‌گذار فراهم کنند.

دلخوش نحوه عملکرد بنیاد مسکن در حوزه‌های معیشتی و رسیدگی به مردم در زمان بروز حوادث را مطلوب خواند و تصریح کرد: باید توان این دستگاه توسط قانونگذار افزایش پیدا کند در این صورت حجم خدمات ارائه شده به مردم ساکن در مناطق روستایی نیز با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: در حال حاضر روستائیان گیلانی به علت بالا بودن هزینه‌های کاشت و داشت برنج با مشقات زیادی مواجه‌اند و طولانی شدن این وضعیت و عدم اصلاح آن موجبات مهاجرت آن‌ها به شهرها را فراهم می‌کند.

وی ایجاد شغل در روستاها و اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت به آن‌ها را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: مجلس شورای اسلامی در راستای عمل به همین سیاست یاد شده سال گذشته حدود یک و نیم میلیارد دلار را در اختیار بانک‌ها قرار داد تا تسهیلات لازم به ساکنان روستاها اعطا شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به اینکه در صورت برداشته شدن موانع موجود طرح‌های گردشگری بیشتری در سطح استان گیلان اجرایی می‌شود عنوان کرد: قانون اجرای مشاغل خانگی در مجلس به تصویب رسید اما برای اجرای درست آن آموزش‌های لازم نیز باید به مردم و متقاضیان داده شود.

دلخوش با مطلوب ‌خواندن اجرای طرح‌های هادی در استان گیلان نقش این طرح را در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری‌ از مزیت‌های بارز گیلان به شمار می‌رود هر چند که در یک دوره‌ای شرایط برای توسعه این صنعت در استان فراهم نبود.

وی تهمت‌زدن بی‌جهت به سرمایه‌گذاران برای خارج کردن آنان از دور رقابت را مورد انتقاد قرار داد و افزود:‌ مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران واقعی تأکید دارند بنابراین سنگ‌اندازی جلوی پای این افراد که در گیلان بسیار هم شایع است تنها روند توسعه استان را مختل می‌کند.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار