کد خبر : 44446
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

مدیر کل صمت گیلان خبر داد:

شعبه شورای حل اختلاف بخش صنعت در گیلان افتتاح شد

شعبه شورای حل اختلاف بخش صنعت در گیلان افتتاح شد

رئیس سازمان صمت گیلان از آغاز بکار شعبه شورای حل اختلاف بخش صنعت در استان خبر داد و گفت: ایجاد این شعبه به تسریع و تسهیل در مسائل حقوقی حوزه صنعت کمک می کند.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق پوش پیش از ظهر دوشنبه در جلسه افتتاح و آغاز بکار شعبه ویژه شورای حل اختلاف بخش صنعت در رشت با اشاره به حجم بالای کار در قوه قضاییه راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف بخش صنعت را لازم و ضروری دانست و افزود: وجود این شعبه می تواند رابط بین کارآفرینان صنعتی و دستگاه قضایی بوده و سبب سرعت بخشیدن به بررسی دعاوی شود.

وی در ادامه گفت: ایجاد شعبه‌ای تخصصی برای بررسی دغدغه‌های فعالان حوزه صنعت سبب تسریع و تسهیل رسیدگی به مسائل حقوقی و مشکلات تخصصی این حوزه می شود.

دلق پوش با تأکید بر اینکه شورای حل اختلاف بخش صنعت گامی در راستای ایجاد تفاهم، اعتماد و درک متقابل دستگاه‌ها قضایی و کارآفرینان است، تصریح کرد: این اقدام قوه قضاییه سبب رفع بسیاری از مشکلات و موانع بخش تولید و اشتغال خواهد شد.

وی رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف را ایجاد صلح و سازش عنوان و بیان کرد: وجود شعبه حل اختلاف به کاهش کار قوه قضاییه کمک می کند و با ایجاد فرهنگ سازی تأثیر مناسبی در حل و فصل دعاوی در حوزه صنعت و تولید خواهد شد.

دلق پوش با تأکید بر آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برای همکاری و ایجاد فرهنگ سازی در این زمینه با دادگستری کل این استان، ادامه داد: همچنین در جلسه شورای معادن گیلان مقرر شدن چنین شعبه ای برای حوزه معدن نیز تشکیل و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار