کد خبر : 28909
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1397- 09: 19

شفافیت آرای نمایندگان خودمراقبتی مجلس است

شفافیت آرای نمایندگان خودمراقبتی مجلس است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: این طرح در صورت آمدن مجدد به مجلس و رأی آوردن نوعی خود مراقبتی از رفتار نمایندگان است.

به گزارش گیلانستان ذبیح نیکفر با اشاره به پاسخ منفی نمایندگان مجلس به یک‌فوریت شفافیت آرای خود در لوایح و طرح‌ها اظهار کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان از دستور مجلس خارج نشده بلکه تنها یک‌فوریت آن رأی نیاورده است.

وی با اشاره به امضای تعدادی از نمایندگان در پای طرح شفافیت آرای نمایندگان و پاسخ منفی در روز رأی‌گیری افزود: برخی از نمایندگان معتقد هستند طرح شفافیت باید پختگی لازم را کسب کند و سپس به صحن آورده شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم نظارت مجلس بر نمایندگان خانه ملت گفت: مجلس درصدد است تا سازوکاری را فراهم کند که بر رفتار نمایندگان بیشتر نظارت کند تا منافذ قانونی برای برخی از سوءاستفاده‌ها را ببندند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه این طرح مجدداً پس از برطرف شدن معایب و ضعف‌ها مطرح می‌شود بیان کرد: این طرح در صورت مطرح‌شدن مجدد و رأی آوردن یقیناً گام بلندی در جهت مراقب از رفتار نمایندگان خواهد بود و این خواسته اغلب مردم است.

نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه امضا برخی از نمایندگان در پای طرح‌ها تنها برای مدیریت کردن افکار عمومی است و در اصلاح قوانین و اصل طرح‌ها نقشی ندارند تصریح کرد: مجلس بیش از هر زمان دیگری امروزه نیازمند شفافیت است و این طرح می‌تواند ارتباط مردم با نمایندگان خود در مجلس را نزدیک‌تر کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار