کد خبر : 77263
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

شهردار رشت:

شفافیت اطلاعات ، تکلیف حوزه‌های اداری و خدماتی/ کاهش میزان رانت و فساد در صورت اطلاع مردم از حقوق شهروندی

شفافیت اطلاعات ، تکلیف حوزه‌های اداری و خدماتی/ کاهش میزان رانت و فساد در صورت اطلاع مردم از حقوق شهروندی

شهردار رشت مکلف کردن حوزه‌های اداری و خدماتی شهرداری رشت به شفافیت اطلاعات را خواستار شد و گفت: باید برای ارزیابی عملکردها، تشویق‌ها و ارتقاء شغلی در شهرداری رشت معیار و شاخص تعیین شود.

به گزارش گیلانستان، سید امیر حسین علوی شهردار رشت امروز دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در اولین جلسه کمیته ارتقاء سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با فساد شهرداری اظهار داشت: تمام کسانی که در این کمیته عضویت دارند باید برای ارتقاء سلامت اداری به وظایف خود عمل کنند.
شهردار رشت شفافیت در فرآیندهای اداری و خدماتی شهرداری را برای رسیدن به هدف ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد، مهم ذکر کرد و عنوان داشت: آنچه که مشخصه این است که بخش اعظمی از فساد و رانت در بدنه و سیستمهای اینچنینی از عدم شفافیت اطلاعات ناشی می‌شود.
علوی تصریح کرد: ضوابط، قوانین و بخشنامه‌ها در اختیار همه مردم و شهروندان وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، سهولت دسترسی برای آنان امکان پذیر نیست. بنابراین این عامل باعث می‌شود کمبود اطلاعات بعضا مورد سوء استفاده قرار گیرد.
وی مکلف کردن حوزه‌های اداری و خدماتی شهرداری رشت به شفافیت اطلاعات و در اختیار عموم قرار دادن آن از طریق بستر الکترونیک و اطلاع‌ رسانی را خواستار شد و ادامه داد: اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد، مردم از حق و حقوق خود با خبر شده فلذا بستر رانت و فساد جمع‌آوری می‌شود.
شهردار رشت جایگاه نظارت، پیگیری و بازرسی توسط حراست و حوزه بازرسی شهرداری را در امر ارتقاء سلامت اداری تعیین کننده ذکر کرد و گفت: در حال حاضر هیچ معیار و شاخص برای ارزیابی عملکردها، تشویق‌ها و ارتقاء شغلی در شهرداری رشت وجود ندارد و باید برای جبران این نقیصه تدابیر لازم اندیشیده شود.
گفتنی است سیاست گذاری، آسیب شناسی، پیشگیری، سنجش و بررسی مستمر وضعیت ارتقاء سلامت اداری، مقابله با فساد در بازه‌های زمانی معین در راستای ارتقاء و بهینه‌ سازی سیستم، پاسخگویی‌ و شفافیت در شهرداری رشت از جمله اهداف کمیته ارتقاء سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با فساد محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار