کد خبر : 40808
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مرداد 1398- 54: 17

شفاف‌سازی واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها/ تعطیلی واحد تولیدی توسط بانک جرم است

شفاف‌سازی واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها/ تعطیلی واحد تولیدی توسط بانک جرم است

معاون امور اقتصادی و هماهنگی استانداری گیلان با درخواست از بانک‌ها در خصوص شفاف‌سازی در خصوص واحدهای صنعتی گفت: بانک‌ها باید در رابطه با واحدهای صنعتی تعیین تکلیف کنند.

به گزارش گیلانستان آرش فرزام صفت ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان آستانه‌اشرفیه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با تأکید بر توجه بیشتر به واحدهای صنعتی در استان گیلان  اظهار کرد: ما در آستانه‌اشرفیه شاهد ظرفیت بسیار خوبی در حوزه اشتغال هستیم که لازمه استفاده از این ظرفیت توجه به شهرک‌های صنعتی است که باید مورد تأکید قرار گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به واحدهای صنعتی گفت: واحدهای صنعتی تأثیر بسیار زیادی در رونق تولید و ایجاد اشتغال در جامعه دارند که باید مشکلاتشان شناسایی و برای رفع موانع تولید واحدهای صنعتی توجه کرد.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی استانداری گیلان با اذعان به اینکه بانک‌ها باید در رابطه با واحدهای صنعتی تعیین تکلیف کنند، تصریح کرد: هشت واحد صنعتی در اختیار بانک‌ها بوده و متأسفانه بانک‌ها هیچ‌گونه تعیین تکلیفی در خصوص این واحدها نکرده و این هشت واحد بلااستفاده است که باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

فرزام صفت لازمه حل مشکلات واحدهای صنعتی را تعامل و توافق با بانک‌ها دانست و افزود: پرداخت سهیلات رونق تولید چند سال است که در کشور و‌ استان در حال اجراست و باید برای حل مشکلات بانک‌ها، به یک زبان مشترک برسیم تا بتوان مشکلات واحدهای صنعتی را حل کرد.

وی از تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در بانک‌های استان گیلان خبر داد و بیان کرد: انتظار داریم تا هفته آینده وضعیت تسهیلات در بانک‌ها مشخص شود و اگر بانک‌ها مشکلاتی دارند باید به ما اعلام کرده تا اصلاح شود و در این مورد هیچ‌گونه مماشاتی با بانک‌ها نداریم.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی استانداری گیلان با درخواست از بانک‌ها در خصوص شفاف‌سازی در خصوص واحدهای صنعتی گفت: وقتی واحدهای صنعتی به بانک معرفی می‌شود انتظار این است وضعیت شفافی از این واحدها داشته باشند و اگر بانک‌ها مشکلاتی در تهران دارند به ما اعلام کنند تا بتوانیم مشکلات را در این خصوص حل کنیم‌.

فرزام صفت با بیان اینکه بانک‌ها باید با واحدهای صنعتی همکاری کنند، اظهار کرد: بعضی از واحدهای صنعتی توان پرداخت تمام بدهی‌ها و معوقه‌های خود را ندارند زیرا در این صورت با مشکل مواجه نمی‌شدند لذا از بانک‌ها درخواست داریم در این خصوص با واحدهای صنعتی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی در استان گیلان و کشور تصریح کرد: ماده اولیه پایه و اساس واحد تولیدی است و اگر این واحد تولیدی ماده اولیه‌اش خارجی باشد با توجه به شرایط اقتصادی کشور میزان تسهیلاتی که باید دریافت کنند سه برابر سال گذشته است لذا باید بانک‌ها به این نکته توجه جدی کنند زیرا در غیر این صورت بعضی از واحدهای تولیدی به‌مانند بیست درصد سال گذشته نمی‌توانند کار کنند.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی استانداری گیلان با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به انجام مصوبه‌ها افزود: در کشور برای رفع موانع تولید مصوبه‌های بسیار خوبی وجود دارد که اگر توسط مسؤولان و واحدهای تولیدی اجرایی شود بسیاری از مشکلات موانع تولید حل می‌شود.

هیچ بانک و نهادی حق ندارد حتی یک واحد صنعتی را تعطیل کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت نیز در این جلسه با بیان اینکه واحدهای صنعتی و تولیدی بازوهای نظام هستند، اظهار کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور نقش بسیار زیادی دارند که می‌توانند بسیار به ایجاد آرامش در کشور کمک کنند به همین دلیل می‌توان واحدهای تولیدی بازوهای نظام هستند.

فرهاد دلق‌پوش از غیرقانونی بودن تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری هیچ بانک و نهادی حق ندارد حتی یک واحد صنعتی را تعطیل کند و‌ اگر چنین کاری انجام دهند باید خودشان کارهای تولید در آن‌ واحد را انجام داده و از تعطیلی جلوگیری کنند و‌ در غیر این صورت تعطیلی واحدهای صنعتی توسط بانک‌ها و‌ نهادهای مختلف جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار