کد خبر : 24279
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

شفت در آغوش امامزادگان ابراهیم و اسحاق(ع)/ از سیاهمزگی و پنیرش تا منطقه بکر چماچاه و پل خشتی لیشاوندان+ تصاویر

شفت در آغوش امامزادگان ابراهیم و اسحاق(ع)/ از سیاهمزگی و پنیرش تا منطقه بکر چماچاه و پل خشتی لیشاوندان+ تصاویر

شهرستان شفت با داشتن جاذبه‌های متعدد گردشگری مذهبی، طبیعی، ورزشی و تاریخی یکی از مناطق هدف گردشگری گیلان است که سالانه توجه هزاران نفر از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

به گزارش گیلانستان، با پشت سر گذاشتن فصل سرد سال و فرارسیدن بهار مناطق کوه‌پایه‌ای و کوهستانی بیش‌ازپیش جلوه‌گر می‌شوند.

استان گیلان با داشتن دریا، کوهپایه و مناطق کوهستانی از جاذبه‌های فراوانی برخوردار است و همیشه شهره عام و خاص بوده و سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر را به خود جلب می‌کند.

وجود جاذبه‌های گردشگری در برخی نقاط به لحاظ جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در دید گردشگران بیشتر به چشم می‌آیند و آن‌ها را از سایر جاذبه‌ها منحصربه‌فرد می‌کنند.

شهرستان شفت در داشتن جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی در نوع خود سرآمد جاذبه‌ها است و پیوسته به‌ویژه ایام فراغت همچون عید نوروز و تعطیلات تابستانی خیل عظیمی از گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند.

از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان وجود دو امامزاده عظیم‌الشأن در این شهرستان است که همچون نگینی بر تارک و کمربند سبز گیلان می‌درخشند.

شفت با در آغوش گرفتن دو امامزاده ابراهیم و اسحاق علیه اسلام به یکی از شهرستان‌های مذهبی در کشور تبدیل‌شده و سالانه میزبان هزار نفر از زائران و ارادتمندان به خاندان اهل‌بیت علیه اسلام است.

وجود امامزاده عظیم‌الشأن دیگری به نام سید ابوالقاسم در روستای نهزم به یکی دیگر از جاذبه‌های مذهبی در شهرستان معروف است که بافت قدیمی بقعه و وجود مناطق کوه‌پایه‌های و پوشش جنگلی در کنار رودخانه این منطقه را از سایر روستاها و جاذبه‌ها متمایز کرده است.

وجود جاذبه‌های گردشگری در شهرستان تنها به دو امامزاده معطوف نیست بلکه در محور دیگری از ارتفاعات منطقه سیاهمزگی که منطقه‌ای بنام و منحصربه‌فرد است نیز خودنمایی می‌کند.

این منطقه علیرغم داشتن جاذبه‌های طبیعی و باغات سبز چای از آب و هوایی منحصربه‌فرد است که سالانه هزاران نفر از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

داشتن محصولی منحصربه‌فرد به نام پنیر سیاهمزگی در کنار آبشارهای متعدد در این منطقه و زندگی ساده و بی‌آلایش سیاهمزگی را به روستای هدف گردشگری تبدیل کرده است.

از معروف‌ترین جاذبه‌های این منطقه وجود آبشار دود وزن است. از ویژگی‌های این آبشار منحصربه‌فرد بیش از 30 متری داشتن آب و هوایی بسیار دلپذیر و وجود شبه مه‌هایی هست که از ضربه آب آبشار به سنگ‌های جوارش ناشی می‌شود و آن را به دود وزن یعنی آبشاری که همچون دود برکنار و محیط منتشر می‌شود معروف کرده است.

شهرستان شفت برای کوهنوردان و کوه‌پیمایان نیز نامی آشنا محسوب شده و در گردشگری ورزشی نیز نامی از خود بر جای گذاشته است.

وجود ییلاقات متعدد و منحصربه‌فرد در شهرستان نظیر شَلَمَه جار، خونی، کَسلاو، تولاب بره و غیره این شهرستان را برای گردشگران ورزشی به یکی از مقاصد هدف توریستی تبدیل کرده است.

با پایین آمدن از ییلاقات و مناطق کوهستانی در پایین‌دست وجود مناطق بکر و سرسبز همچون روستاهای چماچاه، مبارک‌آباد و گنجار خودنمایی می‌کنند.

این شهرستان در کنار جاذبه‌های طبیعی، ورزشی و مذهبی از جاذبه‌های تاریخی نیز برخوردار است. وجود پل خشتی در روستای لیشاوندان شهرستان که از قدمت بالایی برخوردار است از دیگر جلوه‌های تاریخ کهن شهرستان محسوب می‌شود که هنوز نیز موردتوجه و استفاده مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار