کد خبر : 39362
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

بعد از ۱۲ سال انتظار؛

شمارش معکوس برای بهره برداری از تالار مرکزی رشت

شمارش معکوس برای بهره برداری از تالار مرکزی رشت

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان از بهره برداری تالار مرکزی این شهر تا کمتر از دو ماه دیگر خبر داد و گفت: واگذاری این تالار به بخش خصوصی در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش گیلانستان سید امیر مصباح با اشاره به اینکه واگذاری، بهره برداری از تالار مرکزی رشت در مراحل پایانی خود قرار دارد، اظهار کرد: هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان گیلان می‌توانند تا کمتر از دو ماه دیگر از فضا و امکانات موجود در تالار مرکزی رشت استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تملک تالار مرکزی رشت متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است اما بهره برداری از این تالار مربوط به بخش خصوصی است، افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته واگذاری آن در مراحل پایانی قرار دارد.

مصباح با اشاره به برخی مشکلات جزئی در این زمینه، گفت: برای واگذاری تالار مرکزی رشت در حال حاضر تنها مشکلاتی در حوزه حقوقی و انتقال مدیریت به مؤسسه بهره بردار و فعالیت‌های تخصصی در حوزه اجرایی وجود دارد که کمتر از دو ماه دیگر با واگذاری این تالار به بخش خصوصی زمینه استفاده اهالی فرهنگ و هنر استان گیلان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت تالار مرکزی رشت از سال ۸۶ در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع آغاز شد و اسفند ماه سال گذشته با سفر ریاست جمهوری به استان گیلان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، تصریح کرد: این تالار در سه طبقه شامل تالار اصلی مجموعه (کنسرت هال) با ظرفیت ١١٠٠ نفر، سالن تئاتر و نمایش با ظرفیت ۵۶۰ نفر، سالن گردهمایی و سمینارهای فرهنگی با ظرفیت ١٠٠ نفر، سالن برگزاری موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر و فضاهای آرشیو موسیقی، کتابخانه، گالری نمایش آثار هنری، بازارچه فروش محصولات هنری و کارگاه‌های آموزشی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری احداث و افتتاح شد.

معاون هنری و سینمایی اراده کل ارشاد گیلان به طراحی زیبا و منحصر به فرد این تالار اشاره و تأکید کرد: با توجه به سابقه غنی استان گیلان در حوزه هنری و فرهنگی بهره برداری کامل از این تالار زمینه تقویت و ارتقای فعالیت‌های این حوزه‌ها را فراهم کرده و فعالان این عرصه می‌توانند از امکانات موجود در این مجموعه استفاده لازم را ببرند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار