کد خبر : 32526
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397- 29: 17

شناخت و درک صحیح نیازهای مخاطب راهبرد مهم رسانه‌ها است

شناخت و درک صحیح نیازهای مخاطب راهبرد مهم رسانه‌ها است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در جامعه تأثیرگذار باشند، گفت: راهبرد و اولویت مهم رسانه شناخت و درک صحیح مخاطب برای تولید محتوا است

به گزارش گیلانستان عزت‌الله ضرغامی پیش ازظهر شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان که در سالن شهدای ناجا در رشت برگزار شد، اظهارکرد: جشنواره ابوذر مربوط به نیروهای حزب اللهی و بسیجی در حوزه رسانه‌ای است.

ضرغامی با بیان اینکه یک اصل راهبردی باید از سوی رسانه‌ها مدنظر قرار گیرد، افزود: باتوجه به کار جبهه‌ای و جهادی در حوزه بچه‌های انقلابی این راهبرد برای رسانه بسیار مهم است. رسانه انقلابی در معارضت با جریانات ضدانقلابی و دشمن قرار دارد بنابراین باید هدفمند فعالیت کند.

وی گفت: رسانه‌های باید بتوانند با تولیدات و درک صحیح از مخاطب، آن را به سمت رسانه‌های داخلی به جای توجه به رسانه‌های رقیب سوق داد. اگر شبکه‌های ماهواره‌ای جایگاه خاصی در میان مخاطبان داخلی دارد شبکه‌های داخلی باید به دنبال اجرای برنامه‌هایی باشند که مردم به رسانه‌های داخلی تمایل بیشتری داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نمی توان در برابر ذائقه‌های مختلف مردم مانعی ایجاد کنیم، تصریح‌کرد: یکی دیگر از راهبردهای رسانه‌ای باید مدیریت زمان استفاده از رسانه‌ها از سوی مردم داشته و تلاش کنند تا زمان بهره‌گیری از رسانه‌های داخلی در میان مردم بیشتر از رسانه‌های رقیب باشد.

پاسخ دادن به شبهات ایجاد شده از سوی رسانه‌های رقیب در میان اذهان عمومی را راهبرد و اولویت مهم رسانه‌ها استوی پاسخ دادن به شبهات ایجاد شده از سوی رسانه‌های رقیب در میان اذهان عمومی را راهبرد و اولویت مهم رسانه‌ها دانست و گفت: امروز فضای مجازی مملو از اطلاعات محدود، ناقص با احتمال کذب  بودن آن نیز وجود بوده و یا تمام مطلب نباشد.

ضرغامی با بیان اینکه رسانه باید درک و شناخت درستی از مسائل، سلایق و علایق آحاد جامعه داشته و به‌دور از نگاه کارمندی به فعالیت خود داشته باشند،  افزود: رسانه ها باید به دنبال این بوده که به چه میزان در سطح جامعه تأثیرگذار بوده و جامعه را اغنا می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه شناخت، درک صحیح و همچنین ارتباط نزدیک با مخاطب به رسانه‌ در نوع تولیدات و اخبار کمک می کند، ادامه داد: تولیدات رسانه باید به نیازهای جامعه پاسخ دهد تا تأثیرگذاری رسانه در سطح جامعه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد این نیازها در حوزه حکومتی، اداری و اجرایی فراموش شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین تأکیدات شورای عالی انقلاب فرهنگی تقویت پیام‌رسان‌های داخلی است و اصلا بحث فیلترینگ رسانه‌ها خارجی مطرح نیست. متاسفانه دولت در این زمینه دیدگاه مناسبی ندارد.

ضرغامی با بیان اینکه باید در ابتدا پیام‌رسان‌های داخلی جایگاه خود را در جامعه ایرانی پیدا کند آنگاه هیچ مانعی برای فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی وجود ندارد، بیان‌کرد: نباید اطلاعات ملت ایران در دست کشورهای خارجی به ویژه دشمنان باشد. همانند عملیات کربلای ۴ که دشمن از قبل درباره این عملیات آگاه بود. این بواسطه وجود نفوذی در میان نیروهای ایرانی است پیام رسان‌های خارجی همانند همان نفوذی عمل می‌کنند.

وی با تأکید براینکه رسانه‌های داخلی باید به ایستگاه مخاطب تبدیل شود، اظهارکرد: امروز رسانه های خارجی شبهات بسیاری در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده‌اند که رسانه‌های داخلی باید به دنبال پاسخ دادن آنها به و تنویر اذهان عمومی باشد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار