کد خبر : 3712
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اسفند 1394- 15: 8

شناسایی عاملان هتک حيثيت و نشر اکاذیب در فضای مجازی رشت و صومعه سرا

شناسایی عاملان هتک حيثيت و نشر اکاذیب در فضای مجازی رشت و صومعه سرا

عاملان هتک حيثيت و نشر اکاذیب در فضای مجازی توسط پلیس فتا گیلان شناسايي شدند.

به گزارش درگیلان، سرهنگ ایرج محمدخاني، رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان گفت: در پي ارجاع چند فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت و صومعه سرا به دادخواهي تعدادی از شهروندان با هویت معلوم  مبني بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی، موضوع در دستورکار پليس فتا قرار گرفت.

رئيس پليس فتاي استان گيلان افزود: با پي جويي هاي فني و پليسي، عاملان هتک حيثيت و نشر اکاذیب شکات  در  فضای مجازی كه چهار نفر مرد به ترتیب ۳۰،۴۱ ، ۲۴ و ۲۶ ساله اهل و ساکن رشت و صومعه سرا بودند، شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي به پلیس فتا احضار شدند   .

سرهنگ محمدخاني اظهار داشت: با توجه به ادله ديجيتال كشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابي خود و اينکه با انتشار اکاذیب در فضای مجازی و نسبت دادن مطالب ناروا علیه شکات پرونده، قصد بدنام کردن آنها را داشتند، اعتراف و انگيزه خود را از اينکار تسویه حساب شخصی عنوان کردند.

رئيس پليس فتاي استان گيلان با بيان اينكه متهمان جهت سير مراحل قانوني به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت و صومعه سرا  معرفي شدند، تصريح كرد: طبق ماده ۱۶ فصل پنجم، هتک حيثيت و نشر اکاذيب، قانون جرايم رايانه اي، هر كس به وسيله سامانه  هاي رايانه اي يا مخابراتي، فيلم يا صوت يا تصوير ديگري را تغيير دهد يا تحريف کند و آن را منتشر يا با علم به تغيير يا تحريف منتشر کند، به نحوي که عرفاً موجب هتک حيثيت او شود، به حبس از نود و يک روز تا دو سال يا جزاي نقدي از ۵  ميليون ريال تا ۴۰ ميليون ريال يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ محمدخاني در پايان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشاني Gfata@police.ir گزارش نمايند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار