کد خبر : 1927
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷

شناسایی نیازهای جامعه اولویت برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها باشد

شناسایی نیازهای جامعه اولویت برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها باشد

امام جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: شناسایی نیازهای اجتماعی، سیاسی و … در اولویت برنامه‌ریزی رؤسای دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام محمد ساجدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور براساس نیازسنجی در فعالیت‌های علمی دانشگاهی اظهار کرد: شناسایی نیازهای اجتماعی، سیاسی و … باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها باشد.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در بخش فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: فعالیت فرهنگی نباید تنها در اردوی زیارتی و برگزاری یک همایش خلاصه شود بلکه دانشگاه‌ها باید دانشجویان دوستدار نظام که دارای بصیرت و پر از امید هستند را تربیت کنند.

ساجدی با توصیه به مسئولان دانشگاه‌های گیلان، بیان کرد: رؤسای دانشگاه‌ها نباید منتظر ابلاغ و مکاتبه‌های رسمی از وزارتخانه‌ها باشند و طبق مسئولیت اخلاقی نشست‌های هم‌اندیشی را تشکیل دهند.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه خواستار برگزاری نشست‌های دوره‌ای دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی در گیلان شد و تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باید اجرایی شود.

وی در ادامه به آغاز هفته کتاب، کتابخوانی، کتابدار و ترویج فرهنگ مطالعه از 24 آبان‌ماه جاری اشاره کرد و گفت: سرانه مطالعه در جامعه پایین است و باید به مؤلفه‌های کتاب و کتابخوانی توجه جدی داشته باشیم.

ساجدی با بیان اینکه کتابداران مشاوران امین کتابخوان‌ها هستند، خاطرنشان کرد: اگر کتابداران دارای اطلاعات کافی در موضوع‌های مختلف باشند می‌توانند در تحقیق و پژوهش به دانشجویان کمک کنند.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه خواستار مشارکت خیران در احداث کتابخانه شد و اظهار کرد: خیران می‌توانند در تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کتابخانه‌ها مشارکت داشته باشند.

وی بر افزایش سرانه مطالعه در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: جوانان بخشی از اوقات خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند و استفاده از کتاب‌های دیجیتالی حائز اهمیت است.

ساجدی به سالروز رحلت علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: علامه طباطبایی طبق نیاز جهان اسلام فرهیختگان بزرگی مانند علامه شهید مطهری را تربیت کرد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار