کد خبر : 44278
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شناسایی ۱۳۵۰ مورد ابتلا به آنفلوانزا در گیلان/ ۴۰۱ نفر بستری شدند

شناسایی ۱۳۵۰ مورد ابتلا به آنفلوانزا در گیلان/ ۴۰۱ نفر بستری شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی هزار و ۳۵۰ مورد ابتلا به ویروس آنفلوانزا در این استان، گفت: از این تعداد ۴۰۱ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

به گزارش گیلانستان فردین مهرابیان شامگاه چهارشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع ویروس آنفلوانزای فصلی، اظهار کرد: شهروندان می توانند با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به ویروس آنفلوانزا پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه امسال یک ماه زودتر شاهد شیوع آنفلوانزای در سطح کشور و استان گیلان هستیم، افزود: امسال هزار و ۳۵۰ مورد ابتلا به ویروس انفلوانزا در استان گیلان شناسایی شده است.

معاون بهداستی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بستری شدن ۴۰۱ نفر از مبتلایان به ویروس آنفلوانزا در مراکز درمانی، گفت: در سال گذشته هزار و ۴۹۶ مورد ابتلا شناسایی شده بود که از این تعداد ۱۳۷ مورد بستری شدند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی از سوی شهروندان به ویژه در فضای عمومی، تصریح کرد: شستن مرتب دست‌ها، نگهداشتن دهان و بینی با دستمال در مواقع زدن عطسه و انداختن دستمال آلوده داخل سطل زباله در جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوانزا موثر خواهد بود.

مهرابیان همچنین تأکید کرد: بیماران قلبی، دیابتی، تنفسی، سالمندان، کودکان، زنان باردار، دیالیزی و بیمارانی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند باید موارد بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار