کد خبر : 9224
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395- 36: 9

شناسایی ۵۰ واحد دانش‌بنیان در گیلان

شناسایی ۵۰ واحد دانش‌بنیان در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از شناسایی ۵۰ واحد دانش‌بنیان در حوزه تولید و صنعت این استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان ، علی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در حوزه تولید و بازرگانی در کشور اظهار کرد: یکی از موضوع‌های مهم در اقتصاد مقاومتی برند سازی است.

وی به سیاست‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مذکور باید به‌سرعت اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید براینکه مقاوم بودن اقتصاد از موضوع‌های مهم است، بیان کرد: در شرایط اعمال تحریم‌ها بسیاری از آسیب‌ها را شناسایی کردیم.

منتظری، تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از موضوع‌های مهم در اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: از دانش و تفکر ایرانی باید در عرصه اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی بر تحقق تمام خواسته‌های جامعه در حوزه تولید و صنعت در بستر اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: ۵۰ مورد واحد دانش‌بنیان در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان شناسایی شده و این تعداد واحد در آینده نزدیک به ۱۵۰ واحد می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی بر پایه دوری از اقتصاد نفتی است، خاطرنشان کرد: تبیین موضوع‌های اقتصاد مقاومتی در قالب علوم دانشگاهی حائز اهمیت است و تمام فعالیت‌ها باید بر پایه این سیاست رشد کند.

منتظری بر استفاده از کالای داخلی در راستای اجرای سیاست‌های میان‌مدت اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و یادآور شد: حمایت از صنایع کوچک و متوسط با همکاری دستگاه‌های مربوطه و بانک‌ها در گیلان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف از موضوع‌های مهم در جامعه است، اظهار کرد: فرهنگ مذکور باید با مصرف کالای داخلی نهادینه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان استفاده از زمان، منابع و امکانات را از موضوع‌های مهم در اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: کوتاه کردن مدت اجرای طرح‌ها از دیگر موضوع‌ها در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار