کد خبر : 3663
تاریخ انتشار : شنبه 15 اسفند 1394- 56: 10

شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع از امنیت ملی/ جوانان گیلانی در آزادسازی نبل و الزهرا خوش درخشیدند

شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع از امنیت ملی/ جوانان گیلانی در آزادسازی  نبل و الزهرا خوش درخشیدند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، شهدای خط دفاع از امنیت ملی هستند، گفت: جوانان گیلانی در آزادسازی نبل و الزهرا خوش درخشیدند.

به گزارش درگیلان، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۴۰ شهید صومعه سرا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، اظهار کرد: امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) ما را از ذلت به عزت رساند و معروف همگان کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل به ما زندگی واقعی بخشید و جوانان را به صراط مستقیم رهنمون کرد، افزود: منطقه صومعه سرا تاریخ درخشانی در کشور دارد که اولین علمای تشیع از این منطقه برخواستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه ما خاطره دلاوریهای میرزاکوچک خان را از این منطقه داریم، گفت: امروز رزمندگان مدافع حرم، در ۲ هزار کیلومتر دورتر از ایران از امنیت کشورمان در سوریه و عراق میجنگند که این امر یک تاریخ افتخار برای کشورمان است که هیچگاه فراموش نمیشود.

رضایی با بیان اینکه ۵۴۰ شهید شهرستان صومعه سرا کارنامه درخشانی در ابعاد مختلف دینی، اعتقادی و معرفتی دارند، تصریح کرد: بیشتر شهدا با معرفت دینی آشنا بودند و خواسته آنها این است که تا آخرین لحظه عمر با ظالمان و در برابر ظلم جهانی ایستادگی کرده و بجنگیم.

وی با بیان اینکه وصیت نامه شهدا پر از ادییات معرفتی است، خاطرنشان کرد: اگر شهدا و فرهنگ شهادت طلبی نبود امروز از زندگی، امنیت و پیشرفت چیزی نداشتیم و ناامنی در سراسر ایران جریان داشت و اسمی از اسلام و ایران نبود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز آوازه مقاومت و آرامش ایران سراسر جهان را گرفته است، اظهار کرد: ایستادگی ما در برابر تکفیری‌ها و اسرائیلی‌ها از برکت خون شهدا است.

رضایی با بیان اینکه آثار شهدا همچنان در جامعه مشهود است و از برکت خون آنها، هزاران جوان برای پاسداری از قرآن و اسلام برخواسته‌اند، افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند هم ریشه در شهادت طلبی دارد که تاثیر زیادی در شکستن توطئه‌های دشمنان داشت.

ایران در وسط کشورهای در حال جنگ قرار دارد

وی با بیان اینکه امروز در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که چهار جنگ بزرگ به صورت همزمان بین عربستان و یمن، روسیه و ترکیه، تکفیری‌ها و داعشی‌ها علیه سوریه و عراق، روس و اروپا در حال انجام است، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون، اولین بار است که چهار جنگ بزرگ در یک نقطه و همزمان در حال انجام است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای از تحلیل‌گران ادعا می‌کنند که این جنگ‌ها در آینده‌ای نزدیک به کشورهای بیشتری می‌رسد، تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند این‌جنگ‌ها زمینه ساز جنگ جهانی سوم است که از طرفی به شمال آفریقا رسیده و از طرفی به افغانستان رفته و ایران در وسط این جنگ‌ها قرار دارد.

رضایی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، با توجه به اینکه جنگی به نام جنگ جهانی سوم در اطرافمان در حال رخ دادن است اما مردم ایران احساس جنگ و درگیری نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که همه تحلیل گران سیاسی دنیا از پیشگویی چندماه آینده مردد هستند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در یک اقیانوس متلاطم در کشتی آرامی نشسته‌اند که با خون شهدا امن شده است، اظهار کرد: شهدای ما اقتدار را به ما برگرداندند که اگر این اقتدار نبود، دشمن تاکنون از اطراف به ما حمله می‌کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: لشکرها را در این جنگ ساختیم و موشک‌ها را در این جنگ تولید و دانش دفاعی را در جنگ پیدا کردیم و به این دلیل است که این اقتدار طمع دشمنان را از ما باز داشته است.

 پاسداران با تدبیر و شجاعت، تکاوران آمریکایی را دستگیر کردند

رضایی با بیان اینکه آمریکا، عربستان را علیه ایران تحریک کرد و دست روی نقطه ضعف‌هایمان گذاشت تا ما کار شتابزده‌ای انجام دهیم، گفت: تکاوران آمریکا از کویت به طرف بحرین حرکت کرده و مسیر را گم کردند و به طرف جزیره فارسی آمدند و نیروهای ما با تدبیر و شجاعت وارد عرصه شدند که همه این موفقیت‌ها از ثمره خون شهداست.

وی با بیان اینکه عربستانی که علیه ما شعار می‌داد سکوت کرد و مانند موشی در لانه خود خفه شد، تصریح کرد: آنها دیدند که ایران چگونه اربابشان را بدون هیچگونه درگیری به اسارت گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قرآن مجید تنها خریدار یک گروه خاصی به نام شهدا است، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که شهادت راه و کار مهم و عروج خیلی بالایی باشد که تنها خدا خریدار آنها است.

رضایی با بیان اینکه خانواده شهدا با خداوند معامله انجام داده‌اند و اگر شهادت طلبی از جهان اسلام محو شود از قرآن و اسلام چیزی باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: شهادت طلبی رمز حیات مومنین و آزادی خواهان است و در این راستاست که امام حسین(علیه‌السلام) را سرور آزادی خواهان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه شرایط ایران یک شرایط مهم در داخل و خارج از کشور است، افزود: از یک طرف باید راه گذشته را ادامه دهیم تا متوقف نشویم و از طرفی باید هوشیار باشیم چون توطئه ها در کمین است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نیمه اول راه که امنیت، دفاع و سیاست بوده را فتح کرده‌ایم و بدست آوردیم، گفت: از این به بعد باید نیمه دوم راه که اقتصاد، علم، فناوری و ایجاد اشتغال برای جوانان است را حل کرد.

مجلس و دولت باید مسئله اقتصاد و صنعت را حل کنند

رضایی با بیان اینکه مجلس و دولت باید مسئله اقتصاد و صنعت را حل کنند، تصریح کرد: خواسته خانواده شهدا، جانبازان و نیروهای انقلابی این است که ادامه دهنده راهشان باشیم و نیمه دوم مشکلات کشور را حل نماییم.

وی با بیان اینکه حل مسئله اقتصاد در ایران دیر شده است و زودتر ازین باید حل می‌شد، خاطرنشان کرد: مسئله اول حل شدن نیمه دوم راه و مسئله دیگر ایجاد امنیت در بیرون از مرزهاست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نباید اجازه دهیم ناامنی‌های منطقه به نفع یکی از قدرت‌ها تمام شود، اظهار کرد: اگر دشمن در منطقه موفق شود و آنجا را تصاحب نماید به سمت ایران خواهد آمد.

رضایی با بیان اینکه ایجاد امنیت در منطقه باید در دستور کار قرار گیرد تا آتش‌ها خاموش شود، افزود: اگر آتش‌ها خاموش نشود و کشورهای تجاوزگر همچنان به سمت جلو حرکت کنند، این ناامنی وارد ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای شعار می‌دهند که رزمندگان ایرانی نباید در خارج از مرزها به دفاع بپردازند، گفت: کسانی که شعار می‌دهند اگر دشمن وارد مرز ما شد آن موقع پاسخگو هستند.

شهدای مدافع حرم، شهدای خط دفاع از امنیت ملی هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، شهدای خط دفاع از امنیت ملی هستند، تصریح کرد: امروز خط امنیت ایران را دو هزار کیلومتر دورتر از مرزهایمان کرده‌ایم.

رضایی با بیان اینکه مراقبت از امنیت ملی در بیرون از مرزها مسئولیت بسیار سنگینی است، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید با احساس مسئولیت در اقتصاد تلاش کنند و پیله ابریشم، چای و صیادی کلیکا را دوباره در گیلان به رونق بیندازند.

وی با بیان اینکه در بعد اقتصاد و امنیت باید مشکلات حل شود و در کشور دعوا راه نیندازند و وقت کسی را نگیرند، اظهار کرد: مردم می‌توانند از مسئولان کشوری، اقتصاد مقاومتی و امنیت را مطالبه گری کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعد از ۳۰۰ سال خرابی، یک جهاد بزرگ را شروع کرده‌ایم، افزود: امروز روز بیداری و فداکاری بزرگ است و باید این راه شروع شده را به نتیجه برسانیم.

رضایی با بیان اینکه در بسیاری از مسئولان روحیه رفع تکلیف به وجود آمده است که باید این روحیه جای خود را به روحیه جهادی دهد، گفت: نباید ما تحت تاثیرات مختلف از بیرون از مرزها باشیم و دچار شک و تردید شویم.

مدافعان حرم گیلانی در آزادسازی منطقه نبل و الزهرا خوش درخشیدند

وی تصریح کرد: پس از امام راحل، مقام معظم رهبری در مقابل قدرت‌های بین‌المللی سکان اداره کشور را به‌عهده گرفت و خداوند متعال نعمت ولایت را به ما داده است و ما باید قدر این نعمت را بداینم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نعمت بعدی کشورمان جوانانمان هستند، خاطرنشان کرد: عملیاتی که جوانان ایرانی و به خصوص گیلان در نبل و الزهرا داشتند بسیار خوش درخشیدند و توانستند مردم شیعه این منطقه را که چهار سال در حصار اسارت گرفتار بودند را نجات دهند.

رضایی با بیان اینکه با خستگی‌ناپذیری راه انقلاب را ادامه دهیم تا به اهداف بعدی برسیم، اظهار کرد: هر زمانی کشور چار مشکل می‌شود عنایت الهی ما را از مشکلات نجات می‌دهد./شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار