کد خبر : 17656
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1396- 41: 21

شهدا حیات اجتماعی دارند/ سردار قلی پور در برخورد با گروهک‌ها و منافقین در صف اول بود

شهدا حیات اجتماعی دارند/ سردار قلی پور در برخورد با گروهک‌ها و منافقین در صف اول بود

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سردار شهید قلی پور به خاطر عشق و علاقه مسئول عملیات سپاه رشت شد و در برخورد با گروهک‌ها و منافقین در صف اول بود و حضور پررنگ داشت و با آغاز جنگ عازم جبهه‌ها شد.

به گزارش گیلانستان، سردار سرتیپ پاسدار علی عبداللهی عصر امروز مراسم گرامیداشت یادواره سردار شهید حاج محمود قلی پور و ۱۹۶ شهید عملیات کربلای دو در گلزار شهدای رشت اظهار کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی نشانه علاقه مردم به شهدای عزیز است که همواره در استان‌ها و شهرستان‌ها تداوم دارد.

وی با تأکید بر اینکه حضور خانواده‌ها خود بیانگر این است که شهدا ما زنده بوده و در بین ما حضور دارند گفت: شهدا حیات اجتماعی دارند و ذکر شهیدان در جای‌جای شهرها بیانگر حیات اجتماعی شهدا است.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اذعان به اینکه تاریخ بشریت یاد شهدا را در خود حفظ خواهد کرد  افزود: افراد زیادی از دنیا رفته و مردم نیز در مراسم‌های سوم و هفتم آن‌ها شرکت کرده و به‌مرور فراموش می‌شوند اما شهید هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود.

وی بابیان اینکه واقعه عاشورا و شهدای کربلا مصداق بارزی از جاودانگی شهداست خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) که ۱۴۰۰ سال پیش به مقام شهادت رسیدند اما امروز در کل جهان برای امام حسین (ع) اشک می‌ریزند و عزاداری می‌کنند و شهدای ما هم همانند امام حسین (ع) یاد می‌شوند.

عبداللهی با اشاره به اینکه به استناد آیات قرآن شهدا نزد خدا روزی می‌خورند افزود: شهدا حیات همراه با رزق و روزی دارند و این حیات شهدا یک حیات مفرح و شادی برای آن‌ها است و حتی منتظر هم‌رزمان هستند و هر چه که در جامعه می‌گذرد شهدا از آن آگاه‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به خانواده‌های شهدا با اشاره به اینکه شما و افراد جامعه به این شهدا بدون شک افتخار خواهید کرد گفت: شهید قلی پور در نوجوانی در مکتب قرآن و ائمه رشد کرد و وارد سپاه شد و در همه عملیات‌ها در صف مجاهدین و در صف رزمندگان و جزء بنیان‌گذاران سپاه رشت بود.

وی افزود: سردار قلی پور به خاطر عشق و علاقه مسئول عملیات سپاه رشت شد و در برخورد با گروهک‌ها و منافقین در صف اول بود و حضور پررنگ داشت و با آغاز جنگ عازم جبهه‌ها شد و وقتی گفتند که در رشت مسئولیت دارید گفت که من از این مسئولیت استعفا می‌دهم و جنگ را ترجیح می‌دهم و همین کار را کرد و وارد جبهه شدند و رشادت‌های از خود بر جای گذاشتند.

عبداللهی با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم شهید حججی اظهار کرد: شهید حججی اسطوره شد و با خواست خدا و قرار گرفتن در دل مردم ایران جرقه‌ای ایجاد کرد و این خواست اللهی بود که جامعه از طریق شهدا مسیر خود را پیدا کند.

وی بابیان اینکه امروز خون شهید حججی پیام‌های مختلفی برای جامعه داشت گفت: چهره این جوان پاسدار دنیایی از حرف است که آن‌چنان در برابر دشمن ظالم  در عین اسارت چهره‌ای مصمم داشت که باید قدر این شهدا را دانست و یاد شهدا نباید از اذهان ما دور شود.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه امروز در جبهه مقاومت رزمندگان همان روحیه زمان هشت سال دفاع مقدس را دارند بیان کرد: آمریکایی‌ها تمام گروه‌های تروریستی را سامان داده و آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند و ما شاهد هستیم که تمام سلاح‌های آمریکایی در سنگرهای گروهک‌های تروریستی وجود دارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار