کد خبر : 17436
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1396- 04: 20

شهدا پیام‌آوران آزادی استقلال و امنیت هستند

شهدا پیام‌آوران آزادی استقلال و امنیت هستند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شهدا پیام‌آوران آزادی استقلال و امنیت هستند گفت: اگر شهدا نبودند به همین راحتی نمی‌توانستیم در خیابان‌ها راه برویم و با آرامش و آسایش زندگی کنیم.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مدنی شامگاه شنبه در مراسم سومین روز تدفین شهدای گمنام در بوستان ملت با اشاره به اینکه خدا می‌داند آرامش و استراحت انسان در چه چیزی است اظهار کرد: شهیدان با ازخودگذشتگی خود به ما آموختند که برای تعالی باید از جان خود گذشت و در مسیر حق قرار گرفت.

وی افزود: شهدای گمنام در بین ما زمینی‌ها گمنام اما در بین عالم آسمان از معروف‌ترین انسان‌ها هستند و درواقع من و شما گمنام هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شهدا هم جوان بودند، آرزوها و فرصت‌های زیادی برای زندگی داشتند اما ازخودگذشتگی کرده و جان خود را درراه آرمان‌های انقلاب کف دست گرفتند و به میدان جنگ رفتند.

مدنی بابیان اینکه آرامش و آسایش جامعه خود را مدیون خون شهدا هستیم بیان کرد: اگر شهدا نبودند به همین راحتی نمی‌توانستیم در خیابان‌ها راه برویم و با آرامش و آسایش زندگی کنیم.

وی با اشاره به دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدا افزود: فقط فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی شهدا برای نسل امروز به‌جامانده و نباید بگذاریم که این ارزش‌های به‌جامانده از شهدا از بین برود چون درس‌های خوبی برای نسل امروز و نسل‌های آینده دارد.

وی افزود: به شهدا نباید به چشم بیگانه نگاه کنیم و آن‌ها را باید جزء خانواده و از عزیزان خود قرار دهیم زیرا بر گردن ما حق‌دارند.

مدنی بابیان اینکه شهدا پیام‌های مختلفی برای ما آوردند گفت: شهدا پیام‌آوران آزادی، استقلال، امنیت و آرامش و صلح برای من و شما هستند.

به گزارش فارس، پیکر مطهر دو شهید والامقام گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشیع در بوستان ملت رشت آرام گرفت. یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس ۱۹ ساله و در عملیات والفجر یک در منطقه فکه و دیگر شهید ۲۱ ساله و در عملیات کربلای چهار در جزیره سیهل به شهادت رسیدند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار