کد خبر : 78111
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

نماینده مردم رشت و خمام تاکید کرد:

شهرداری رشت به تنهایی توان ساماندهی لندفیل سراوان را ندارد/ لزوم همکاری دستگاه های دیگر

شهرداری رشت به تنهایی توان ساماندهی لندفیل سراوان را ندارد/ لزوم همکاری دستگاه های دیگر

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس گفت: هنوز مدیریت واحد و مدیریتی که بتواند معضل لندفیل سراوان را به شکلی حل و فصل کند به وجود نیامده است.

به گزارش گیلانستان، «جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگویی، اظهار داشت: اخیرا مردم نسبت به انباشت زباله در منطقه سراوان اعتراضی داشتند زیرا این امر موجبات تخریب جنگل‌های منطقه و آلوده شدن آب‌های زیرزمینی را فراهم کرده و ساکنان این منطقه و روستاهای اطراف هم مورد حمله حشرات موزی قرار می‌گیرند.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه عرصه زندگی به مردم روستاها و مناطق اطراف محل دفن زباله سراوان تنگ و مشکلات زیادی برایشان ایجاد شده است عنوان کرد: متاسفانه تاکنون متولیان امر نتوانستند برای مدیریت زباله یک سیاست واحدی اتخاذ کنند تا به موجب آن مردم هم اندکی آسایش داشته باشند.
کوچکی‌نژاد ضمن اشاره به جلسه ۳۳ نفر از نمایندگان شمال کشور با رئیس جمهور اضافه کرد: در این جلسه مباحث مربوط به دفنگاه زباله سراوان را به صورت یک فیلم به سمع و نظر رئیس جمهور رساندیم و ایشان هم بسیار متعجب شدند و تاکید کردند بحث زباله سراوان باید به صورت ملی حل شود.
وی با تاکید بر اینکه پس از آن جلسه وزیر کشور و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از سایت زباله سراوان بازدید به عمل آوردند تصریح کرد: خودم هم نطقی در مجلس داشتم و وقتی که فیلم سایت سراوان را بین نمایندگان توزیع کردیم بسیار متاثر شدند و در نهایت امر توانستیم یک منابع هزار میلیارد تومانی را در بودجه ۱۴۰۱ برای این امر بگنجانیم.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی لندفیل زباله سراوان در سفر رئیس جمهور به استان گیلان را هم متذکر شد و ابراز داشت: متاسفانه مدیریت واحد و مدیریتی که بتواند این معضل را به شکلی حل و فصل کند هنوز به وجود نیامده است.
کوچکی‌نژاد شهرداری رشت را متولی امر مدیریت در حوزه لندفیل سراوان دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری رشت به تنهایی توان انجام این کار و ساماندهی لندفیل سراوان را ندارد و باید دستگاه‌های دیگر هم به این نهاد کمک کنند.
انتهای پیام/ شبستان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار