کد خبر : 42255
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

شهردار رشت:

شهرداری رشت ۵۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد

شهرداری رشت ۵۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد

شهردار رشت گفت: در حال حاضر، شهرداری رشت ۵۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های مختلف اجرایی طلب دارد.

به گزارش گیلانستان ناصر حاج‌محمدی امروز در گردهمایی شهرداران و رؤسای اسلامی شهرستان‌های گیلان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مختلف در شهر رشت، 500 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری را پرداخت نکردند.

شهردار رشت با اشاره به لزوم ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری خاطرنشان کرد: موضوع ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها از جمله موضوعاتی است که همواره مطرح می‌شود اما طی این سال‌ها به دلایل مختلف بدون نتیجه ماند.

حاج‌محمدی به ضرورت جذب سرمایه‌گذار برای شهر رشت اشاره کرد و ابراز داشت: جذب سرمایه‌گذار با هدف رشد و شکوفایی شهر رشت بسیار اهمیت دارد که شهرداران و رؤسای اسلامی شهرستان‌های گیلان باید در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

وی با اشاره به ضوابط ساخت و ساز در املاک نسقی اطراف شهر رشت خاطرنشان کرد: در رابطه با املاک نسقی طی برنامه‌ای مقرر شد که برای املاکی که مربوط به دهه 70 هستند پروانه ساخت و ساز با گرفتن تعهد از مالک صادر شود.

شهردار رشت با بیان اینکه شهر رشت مورد هجوم ساخت ‌و سازهای غیرمجاز قرار گرفته است افزود: شهرداری توانایی لازم برای جلوگیری از تمام ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارد و امروز اکثر ساختمان‌های رشت فاقد پروانه ساخت و ساز هستند و حل این مسأله نیازمند حمایت‌ جدی مسئولان دولتی است.

حاج‌محمدی با اشاره به مسدود شدن حساب‌های شهرداری رشت به واسطه بدهی‌های شهرداری به برخی دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: شهرداری رشت بدهی‌های زیادی دارد که برای کاهش حجم بدهی‌ها، جلساتی با عوامل برخی دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم و در این زمینه هم نیازمند حمایت هستیم.

وی به تردد ماشین‌های سنگین از جاده امام‌زاده هاشم(ع) به سمت میدان گیل رشت اشاره کرد و افزود: این مسیر دارای بافت فرسوده و خیابان‌هایی است که در شأن مردم رشت نیست و با توجه به رایزنی‌هایی که انجام دادیم، اقدام جدی در رابطه با آن انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرداران بی‌پناه‌ترین افراد در شهر هستند که با وجود مشغله‌های بسیار اما از امنیت لازم برخوردار نیستند و از طرفی برخی رسانه‌ها نیز با انتشار خبرهایی در رابطه با شهرداران، آبرو و حیثیتی برای آنان نمی‌گذارند.

اسماعیل حاجی‌پور با بیان اینکه اعضای شورای شهرها نیز مورد بی‌توجهی و بی‌مهری‌هایی قرار می‌گیرند ابراز داشت: مجموعه شورا با اعضای آن یک نهاد مردمی است که نیازمند حمایت هستند و این مسأله باید به سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی انتقال داده شود تا شوراها مورد بی‌توجهی قرار نگیرند.

وی با اشاره به لزوم پرداخت مطالبات پاکبانان شهرداری رشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 800 نفر پاکبان در شهر رشت مشغول به کار هستند که بسیاری از آنان هنوز مطالبات خود را دریافت نکردند و باید مشکلات پرداخت حق‌الزحمه آنان در اسرع وقت حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت عنوان داشت: شهرداری رشت با وجود اینکه بدهی‌های زیادی به دستگاه‌های اجرایی شهر دارد اما بسیاری از این دستگا‌‌ه‌ها هم بدهکار شهرداری هستند که هنوز مبالغ خود را پرداخت نکردند.

حاجی‌پور، جذب سرمایه‌گذار و فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری برای شهر رشت را راهکاری مهم‌ برای کاهش مشکلات و معضلات شهری دانست و افزود: سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در یک شهر، امنیت روانی و امنیت سرمایه‌گذاری خود را طلب می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار