کد خبر : 8290
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1395- 39: 13

شهرداری رشت ۹ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد

شهرداری رشت ۹ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان گفت: شهرداری رشت بابات حق بیمه نیروی انسانی خود و سازمان‌های تابعه حدود ۹ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد.

به گزارش گیلانستان، جمیل حق‌پرست پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های استان با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و تسلیت شهادت جمعی از آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو اظهار کرد: تامین اجتماعی را یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی دانست و اظهار کرد: ماموریت اصلی این نهاد پوشش کارگران مزد و حقوق‌بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۳۹۵ هزار نفر بیمه شده اصلی است، افزود: این تعداد بیمه‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد رشد داشته و ۱۰۷ هزار نفر مستمری‌بگیر در استان هستند که هفت درصد رشد دارد.

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان از بخشودگی جرایم برای کارفرمایان واحدها خبر داد و گفت: کارفرمایان می‌توانند از امروز طی دوره بخشودگی به تامین اجتماعی مراجعه کرده و اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه نسبت به گذشته تسهیلات بهتری فراهم شده است، تصریح کرد: ۱۶ ماه تبدیل به چهار ماه شده و امکان اجرای قانون بخشودگی از اکنون فراهم شده است.

 حق‌پرست به انجام تعهدات تامین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: در ۹ ماه سال جاری ۱۱ هزار و ۳۴۴ میلیاردریال انواع مستمری‌های بازنشستگی، بازماندگی و از کارافتادگی، هزینه‌های اولاد، مسکن و بن عائله‌مندی پرداخت شده است.

به گفته وی، بابت پرداخت مقرری بیمه بیکاری بیش از ۸ هزار نفر مشمول تعهد در سال جاری بودند که بالغ بر ۶۹۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان درباره بدهی میلیاردی شهرداری رشت به تامین اجتماعی بیان کرد: شهرداری رشت ۹ میلیارد تومان در حوزه نیروی انسان و سازمان‌های تابعه خودش به تامین اجتماعی بدهی دارد که طبق توافق‌های صورت گرفته به صورت تهاتری این بدهی پرداخت می‌شود.

 وی دلیل تهاتری پرداخت حق بیمه شهرداری رشت که مربوط به حدود پنج ماه پیش است را یک قطعه زمین شهرداری در گذشته به تامین اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: هر ماه لیست تمام مراکز شهرداری به نحوی دریافت می‌شد که برخی سازمان‌های مربوطه شهرداری در ارائه لیست تاخیر کردند و تهاتری در دستور کار قرار گرفته است.

 انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار