کد خبر : 21818
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

شهرستان رشت با ۲۸ درصد کمبود بارش مواجه است

شهرستان رشت با ۲۸ درصد کمبود بارش مواجه است

رئیس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شهرستان رشت با ۲۸ درصد کمبود بارش مواجه است گفت: شرق و غرب استان گیلان از شرایط آبی مناسب‌تری نسبت به جلگه مرکزی برخوردار هستند

به گزارش گیلانستان، حسین عابد عصر امروز در نشست خبری در رشت با بیان اینکه متوسط بارش استان گیلان 900 میلی‌متر است اظهار داشت: بیشترین میزان بارش به میزان هزار و 700 میلی‌لیتر در بندرانزلی و کمترین میزان بارش در لوشان به میزان 200 میلی‌لیتر بارش است.

رئیس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه عمده بارش‌های استان گیلان در حاشیه سواحل انجام می‌شود عنوان داشت: 86 درصد بارش‌های استان گیلان در فصل غیرکشت انجام می‌شود و تنها 14 درصد آن در فصل کشت است.

عابد با بیان اینکه استان گیلان در دهه اخیر با مشکل خشکسالی مواجه شده است خاطرنشان کرد: بارش‌های استان گیلان در ده سال اخیر کمتر از میزان نرمال بوده و مفیدترین بارش‌ها هم در فصول اردیبهشت، خرداد و تیر است.

رئیس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در سال 96 تنها یک مورد بارش مفید تحقق پیدا کرده است ابراز داشت: تمام استان‌های حوزه آبی سدسپیدرود بین 16 تا 66 درصد کمبود آب دارند و استان گیلان نیز با 32 درصد کمبود آب مواجه است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت با 28 درصد کمبود بارش مواجه است تصریح کرد: شرق و غرب استان گیلان از شرایط آبی مناسب تری نسبت به جلگه مرکزی برخوردار هستند اما مناطق جنوبی با بیش از 50 درصد کمبود آب مواجه هستند.

عابد با اعلام اینکه استان گیلان در پاییز امسال 5 هزار کیلومتر مربع حوزه برف گیر داشته است خاطرنشان کرد: این میزان در سال گذشنه 40 هزار کیلومتر مربع بود که نشان می‌دهد امسال پوشش برف چشمگیری در استان گیلان به وجود نمی‌آید.

رئیس گروه تحقیقات اداره کل هواشناسی گیلان با اعلام اینکه استان گیلان با نیم تا 1.5 درجه افزایش دما نسبت به سال گذشته مواجه است تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های جهانی و کشوری استان گیلان امسال دارای میزان بارش نرمالی است.

عابد با اعلام اینکه بارش‌های قابل توجهی در روز های یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده در استان گیلان به‌وقوع می‌پیوندد اظهار داشت: عمده بارش‌های مفید حوزه آبخیز سد سپیدرود در سه ماه پایانی سال اتفاق می‌افتد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار