کد خبر : 30423
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

شهروندان استاندارد بودن وسایل گرمایشی را جدی بگیرند

شهروندان استاندارد بودن وسایل گرمایشی را جدی بگیرند

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به در پیش بودن فصل سرما گفت: شهروندان توجه به مسائل ایمنی و استانداردبودن وسایل گازسوز و گرمایشی را جدی بگیرند و از کارکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کنند.

به گزارش گیلانستان حسین اکبر روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: مشترکان می توانند با خرید و استفاده از وسایلی مانند بست شلنگ گاز، لوله بخاری یک تکه و دودکش H، پاییز و زمستان پیش رو را با ایمنی بیشتر سپری کنند.
وی تصریح کرد: برخلاف شوفاژ و پکیج، بخاری گازی برای تولید گرما از اکسیژن درون اتاق استفاده می کند از این رو، مصرف کنندگان بایستی برای مقابله با کم شدن اکسیژن محیط ، راهکاری را برای انتقال هوا و ارتباط با محیط باز در نظر بگیرند.
اکبر یکی از ساده ترین راهکارهای اطلاع از سلامت سیستم گرمایشی منزل را لمس لوله بخاری عنوان و اضافه کرد: به منظور اطمینان از عملکرد مناسب وسیله گاز سوز ، فقط کافیست تا لوله بخاری خود را لمس و در صورت سرد بودن آن، بلافاصله وسیله گرمایشی را خاموش و مسیر دودکش را بررسی کنید چراکه سرد بودن لوله بخاری روشن، نشانه گرفتگی دودکش خروجی است.
وی رسانه ها را در جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در کشور موثر دانست و اظهار داشت: رسانه ها می توانند با آگاه ساختن مردم درخصوص اهمیت مسئله انرژی، سبب تغییر نگرش آنان و کاهش قابل توجه مصرف بی رویه و نیز کاهش اتفاقات و حوادث شوند.
گیلان افزون بر یک میلیون و 20 هزار مشترک دارد که بیش از 900 هزار تعداد آنها، مشترکان خانگی هستند.

انتهای پیام /ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار